Wrocławscy aktywiści mają plan, jak rozbudować kolej miejską i aglomeracyjną
Ich zdaniem można wykorzystać istniejącą już infrastrukturę.
- Trzeba zaangażować pieniądze miejskie i wojewódzkie, tak aby udrożnić tzw. towarową obwodnicę Wrocławia do tego, by obsługiwała ona również pociągi pasażerskie - mówi Przemysław Filar z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia:
Pozyskanie funduszy na ten cel - około 200 mln złotych - deklaruje kandydat na prezydenta Wrocławia i członek zarządu województwa - Jerzy Michalak:
Zdaniem Patryka Wrony z Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego, istniejąca infrastruktura może pomóc w stworzeniu kolei miejskiej i aglomeracyjnej z prawdziwego zdarzenia:
Aktywiści proponują też, by zbudować w mieście kilka dodatkowych przystanków kolejowych, zintegrowanych z transportem publicznym. Miałby one powstać w okolicy ulicy Grabiszyńskiej, Hallera, wrocławskich Krzyków oraz na Gaju.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.