Co dalej z budową linii tramwajowych na Nowy Dwór i Popowice?

GN | Utworzono: 2018-06-20 16:46 | Zmodyfikowano: 2018-06-20 16:46
Co dalej z budową linii tramwajowych na Nowy Dwór i Popowice? - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

Budowa linii tramwajowych na Nowy Dwór i Popowice zgodnie z planem? Takie stanowisko przedstawił dziś wrocławski magistrat. To informacja po tym jak oferty dot. budowy linii na Popowice nawet o ponad 100 milionów przewyższały zakładany budżet, a do budowania połączenia na Nowy Dwór nie zgłosił się nikt. Urzędnicy zaczęli więc szukać innych rozwiązań. Jakich? Na przykład wnioskowanie do ministerstwa rozwoju o przekazanie większej puli pieniędzy unijnych. Drugim pomysłem jest podzielenie budowy na etapy, które realizowałyby mniejsze firmy. - Tak budowane były tory na Kozanów i do stadionu przed Euro 2012 - mówi Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia:

Przyczyną wzrostu cen ofert jest między innymi to, że zamówień jest więcej niż wykonawców, do tego brakuje rąk do pracy. To, jak tłumaczą urzędnicy, sprawiło, że firmy windują ceny. Jak tłumaczył Maciej Bluj, wszystko wskazuje na to, że budowa nie zostanie opóźniona.

Jednocześnie niewykluczone jest, że konieczne będzie przesunięcie pieniędzy z niektórych zaplanowanych inwestycji miejskich. To przez to, że na budowę tramwaju na Popowice została już przyznana unijna dotacja, a w budowie miała też finansowo partycypować między innymi kolej oraz deweloperzy. Najważniejsze, że nie jest zagrożona budowa mostu na Wielką Wyspę. Przetarg w tej sprawie został już rozstrzygnięty i jak tłumaczył prezydent - nie ma nawet technicznej możliwości na przesunięcie tej inwestycji w czasie.


Komentarze (9)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~buj2018-06-21 13:33:28 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Więcej urzędników, może z upainy ,jak po wyborach PIS wprowadzi swoich do magistratu to Warszawa rzuci groszem na inwestycje a tak to dalej zadłużajcie miasto i dalej lejcie wodę.
~PrzetargNieWyszedł.2018-06-21 08:28:34 z adresu IP: (80.55.xxx.xxx)
Ile magistrat zyskał gdyby słuchał tych którym ten tramwaj jest naprawdę potrzebny. Na Muchobór Mały, Maślice/Stabłowice, Psie Pole i Jagodno! To byłby rozwój Wrocławia! Po za tym ulice Powstańców Śl- rondo, Kamienna, Pretficza, prawie cała Gajowicka i inne w okolicy są do kompletnego remontu. Dziurawa, przedwojenna kostka, wybrakowana i nierówna. Wizytówką Wrocka.
~do ~PrzetargNieWyszedł2018-06-21 13:01:13 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Przetarg nie wyszedł, ale premie są. "Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o SZEŚĆ INSTYTUCJI, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu ..." "I co się wtedy zrobi". "Protokół zniszczenia..."
~PrzetargNieWyszedł.2018-06-21 09:25:01 z adresu IP: (80.55.xxx.xxx)
~Co do tych tras nie ma: Zgadzam Się! Przy Rogowskiej jedzie pociąg! Więc o co w tym wszystkim chodzi?
~Andreas2018-06-21 08:58:56 z adresu IP: (178.212.xxx.xxx)
Torowisko przy Teatrze Capitol można nazwać ''torem przeszkód"
~Co do tych tras nie ma2018-06-21 08:55:14 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
sprzeciwu. Pierwotny plan miał np. kończyć się na ogródkach przy Strzegomskiej. Ludzie walczyli o przedłużenie go ale do Muchoboru Wielkiego czy w okolice Smolca. Wielki logik z Mikstatu zadecydował, że wybuduje stację przesiadkową na pętli Nowego Dworu. A cały ruch będzie się odbywał Rogowską, która nie jest do tego przystosowana. Jak było katastrofalnie na Muchoborze Wielkiem tak ma być dalej. A będzie jeszcze gorzej, bo wielki logik z Mikstatu ma w planach likwidację takich linii jak 149 czy 142. Gdyby plany wielkiego logika się zmaterializowały, naprawdę nie wiem, w jaki sposób ludzie z Żernik czy Złotnik się wydostaną. I najważniejsze, tramwaj po wydzielonym pasie trasę ND-Świebodzki pokona w 15 minut. Autobus w 10-12, a pociąg w 5-6 (9 minut jedzie na Dworzec Główny). Są plany SKM i tego należy się trzymać oraz to rozbudowywać. Tym bardziej, że worek z kasą Wrocławia jest pusty, a zadłużeni jesteśmy na min. 5 mld zł. Grubo więcej niż roczny dochód miasta, jako całości. Nie ma co ukrywać, Wrocław to bankrut.
~Obserwator działań UM2018-06-21 05:25:20 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
"Budowa linii tramwajowych na Nowy Dwór i Popowice zgodnie z planem? Takie stanowisko przedstawił dziś wrocławski magistrat." - nie pierwszy raz urzędnicy próbują zaklinać rzeczywistość. "Jak tłumaczył Maciej Bluj, wszystko wskazuje na to, że budowa nie zostanie opóźniona." - a co powie, jak opóźnienie wystąpi? Że nic na to nie wskazywało? "Najważniejsze, że nie jest zagrożona budowa mostu na Wielką Wyspę. Przetarg w tej sprawie został już rozstrzygnięty i jak tłumaczył prezydent - nie ma nawet technicznej możliwości na przesunięcie tej inwestycji w czasie." - budowa Alei Wielkiej Wyspy bardzo ułatwi życie mieszkańcom Popowic i Nowego Dworu, którzy czekają na tramwaje, tylko nie wiem, co to ma wspólnego z drogą i mostem na Wielkiej Wyspie! Ta inwestycja też będzie zresztą opóźniona. Do Macieja Bluja - zajmij się Pan należycie robotą, za którą Pan odpowiada, a nie lansowaniem na wyścigach konnych na Partynicach. Wiemy też, ile zarabiasz za zasiadanie jako prezes rady nadzorczej piłkarskiego Śląska. Zarządzanie idzie Ci równie dobrze co tym skórokopom granie...
~ND nie chce tramwaju2018-06-21 07:43:49 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
To Bluj chce, bo pewnie ma dolę od projektu, podobnie jak całą reszta urzędasów z prezydentem na czele.
~Z motyką na Słońce2018-06-20 18:59:29 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Kasy nie mają i mieć nie będą. Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju nie da ani grosza na linię która dubluje połączenie kolejowe Nowy Dwór - Świebodzki poprzez Gądów. Tylko SKM.