Odcinki dolnośląskiej trasy S3 na finiszu
Pierwszy z odcinków o długości 14,4 km (zadanie III) znajduje się pomiędzy węzłami Kaźmierzów i Lubin Północ. Powstają tam m.in. trzy węzły drogowe: Kaźmierzów, Polkowice oraz Lubin Północ. Do czerwca 2019 r. oddane do użytkowania zostaną MOP II Biedrzychowa i MOP III Lubin.
Następny z realizowanych odcinków (zadanie IV) o długości około 11,3 km, zaczyna się tuż za węzłem Lubin Północ i linią kolejową. Trasa S3 prowadzi tutaj łukiem omijając od zachodu Lubin. Przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 335 powstał węzeł drogowy Lubin Zachód. Na wysokości miejscowości Chróstnik S3 krzyżuje się z DK3, gdzie powstał węzeł Lubin Południe. Powstają tam dwa węzły drogowe Lubin Zachód i Lubin Południe.
Odcinek pomiędzy Chróstnikiem, a węzłem Legnica II (zadanie V) liczy ponad 22 km. Południowy fragment tego zadania stanowi obwodnicę Legnicy. W ciągu trasy powstają m.in. trzy węzły drogowe: Legnica Północ, Legnica Zachód (połączenie S3 z DK94) oraz Legnica Południe. Ostatni z wymienionych węzłów jest węzłem autostradowym i 7 maja połączył S3 z A4.
W pierwszej kolejności planowane jest udostępnienie tego ostatniego odcinka od w. Legnica Południe, do w. Lubin Południe, a następnie odcinka IV od w. Lubin Południe do w. Lubin Północ. Przed dopuszczeniem do ruchu konieczne jest dokonanie odbiorów. Przewidywany termin udostępnienia trasy to przełom czerwca i lipca. Kolejnym etapem będzie uzyskanie pozwoleń na użytkowanie dla zadania III od w. Kaźmierzów, do w. Lubin Północ. Wprowadzenie czasowej organizacji ruchu na węźle Lubin Północ przewidywane jest na 8 sierpnia.
Docelowo w Polsce droga ekspresowa S3 będzie miała długość ponad 520 km i połączy północną część kraju, od zespołu portów morskich Szczecin – Świnoujście, wzdłuż zachodniej granicy, z przejściem granicznym w Lubawce na południu.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.