Kup sobie szynobus. Albo dwa [ZOBACZ]
W przetargu czytamy, że to autobus szynowy typu 212M jest samodzielną pasażerską jednostką trakcyjną o napędzie spalinowym przeznaczoną do obsługi kolejowego ruchu lokalnego i regionalnego. W autobusie szynowym zabudowane są układy SHP oraz układ radiostopu. Układ napędowy umieszczono pod podłogą w części przedniej w obu członach pojazdu. Drzwi odskokowoprzesuwne zabudowano obustronnie w obniżonej części środkowej. Swobodne wejście pasażerom z poziomu peronu niskiego i średniego umożliwia usytuowanie podłogi w obrębie drzwi wejściowych na wysokości 570 mm od główki szyny (w dalszej części podłoga podnosi się do wysokości 610 mm). Nadwozie każdego członu wykonano jako samonośne pudło wspierające się na układzie biegowym, który składa się z dwóch wózków jednoosiowych (napędnego i tocznego). Autobus szynowy jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Wentylacja przedziałów pasażerskich odbywa się na zasadzie wymuszonego obiegu powietrza (dmuchawy zainstalowane w ciągu wentylacyjno-oświetlającym umieszczone na suficie). Do ogrzewania pudła zastosowano stanowiskowe zależne nagrzewnice wodno-powietrzne typu autobusowego zamontowane pod siedzeniami pasażerskimi oraz wymienniki konwekcyjne zabudowane na ścianach bocznych.
Wydzielona kabina maszynisty oddzielona jest od przestrzeni pasażerskiej ścianką działową. W tylnej ścianie pudeł członów znajduje się przejście międzyczłonowe (osłonięte podwójną elastyczną konstrukcją harmonijkową). Kabina WC zabudowana jest w środkowej części członu pierwszego z niską podłogą. W przedziale WC zastosowano zbiornik fekalii EVAC AB z izolacją termiczną oraz elektryczną płytą grzewczą, która utrzymuje temperaturę powyżej 0°C. Miejsce do przewozu rowerów oraz większych bagaży wyznaczono w członie drugim w strefie niskiej podłogi. Wandaloodporne fotele zabudowano w ustawieniu naprzeciw siebie w układzie 2 + 2.
Przedział pasażerski wyposażono w odpowiednie poręcze i uchwyty dla osób stojących. Na pojeździe zastosowano poręcze poziome górne w przedsionkach przy drzwiach wejściowych oraz poziome górne i pionowe w obrębie przejść między siedzeniami. Wsiadanie i wysiadanie z peronów wysokich umożliwiają pionowe i skośne uchwyty zamontowane obok drzwi. W kabinie maszynisty zabudowano szafę aparatury elektrycznej. Rejestrator prędkościomierza zabudowano w pulpicie członu drugiego. W członie pierwszym znajduje się szafa pneumatyczna z aparatura elektropneumatyczną.
Więcej informacji o przetargu pod tym linkiem.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.