Legnica: Rusza remont peronów. Zakres prac? Mniejszy, niż planowano
Wreszcie podpisano umowę, a to oznacza, że właśnie rozpoczyna się remont hali peronowej legnickiego dworca kolejowego. Koszt przedsięwzięcia to 27 milionów złotych.
- Hala wielkości boiska sportowego, dwa zasadnicze perony z czterema krawędziami i cztery windy, które zdecydowanie ułatwią obsługę podróżnych. To jest komfort, który chcemy zaoferować podróżnym na stacji Legnica - mówi rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec.
Pierwotna koncepcja remontu dworca zakładała odnowienie pięciu peronów i przedłużenie korytarza dworcowego aż do północnej części miasta. Przy nowym wyjściu miały powstać parkingi.
- W tunelu północnym miały być wybudowane pochylnie, umożliwiające zejście lub bezpośrednią gładką komunikację na plac przed dworcem. Z uwagi na to, że konserwator zabytków nie podjął decyzji odnośnie jak to ma ostatecznie wyglądać, przebicia z wyjściem na plac przed dworcem nie będzie - mówi Zbigniew Gzik, dyrektor wrocławskiego zakładu PKP PLK.
Po dwóch unieważnionych przetargach PKP zmieniło zakres robót. Kwota pozostała ta sama, ale wykonawca nie będzie przedłużał tunelu i ma obowiązek odrestaurowania jedynie dwóch peronów.
Szef legnickiej delegatury Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków podkreśla, że to szefowie PKP PLK nie dopełnili formalności związanych z remontem tej części dworca. Modernizacja zabytkowego gmachu ma kosztować 27 milionów złotych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.