Lokomotywy hybrydowe z Wrocławia pojadą po amerykańskich torach
Produkowane dla Amerykanów pociągi hybrydowe będą miały dwa typy zasilania – silniki spalinowe i elektryczne, więc składów będzie można używać także tam gdzie nie ma sieci trakcyjnych. Kontrakt jest wart 133 mln euro. We Wrocławiu powstaną kompletne nadwozia do tych lokomotyw – mają być gotowe pod koniec przyszłego roku - tłumaczy Maciej Kaczanowski z Bombardiera we Wrocławiu:
A to nie koniec, bo w dawnej hali Pafawagu budowane są także najnowocześniejsze lokomotywy dużych prędkości, które mogą rozpędzić się do 250 km/h. Bombardier realizuje także zamówienia dla kolei podmiejskich z Hamburga oraz buduje ramy wózków dla wielu typów pojazdów szynowych używanych na całym świecie.
Rozpoczęcie dostaw zaplanowano na jesień przyszłego roku. Bombardier otworzył zakład we Wrocławiu dwa lata temu. Nową halę fabryczną o powierzchni 20 000 m2, przeznaczono do produkcji nadwozi pociągów dużych prędkości. Głównymi produktami zakładu są lokomotywy BOMBARDIER TRAXX używane w Polsce, Europie oraz na rynkach północnoamerykańskich, a także nadwozia dla nowych pociągów podmiejskich dla Hamburga(S-Bahn).
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.