Wrocław: Jest park kulturowy, będzie uchwała krajobrazowa
Wrocławscy urzędnicy pracują nad nowym dokumentem, który ma pomóc uporządkować reklamy na terenie całego miasta. Adam Grehl, wiceprezydent Wrocławia, tłumaczy, że wprowadzone w 2015 roku zmiany w ścisłym centrum okazały się strzałem w "10". Zniknęły wielkoformatowe reklamy, krzykliwe napisy, czy zaklejone witryny sklepowe. Jesienią będzie gotowa nowa uchwała.
- Zasady reklamowe, które chronią krajobraz w obszarze całego miasta, myślę, że to urzeczywistnieni te oczekiwania Wrocławian by przestrzeń, nie tylko w parku kulturowym, była uszanowana.
W ciągu dwóch lat obowiązywania parku kulturowego usunięto blisko 700 reklam, stojaków, czy kolorowych parasoli. Zmiany mają akceptację społeczną. czterech na pięciu wrocławian uważa, że jakość przestrzeni ma znaczenie dla jakości życia - wynika z badań przeprowadzonych przez miasto.
Narzucona została też kolorystyka, np. parasoli. Teraz podobnymi zapisami zostanie objęte całe miasto. W międzyczasie ratusz rozszerzył zapisy parku kulturowego i ma możliwość egzekwować dbanie o czystość budynków.
- Prowadzony jest monitoring danej ulicy, wyłapywane są kamienice z zabrudzeniami i do tych zarządców pisane są zawiadomienia, że tutaj trzeba podjąć działania - tłumaczy Beata Kleszcz, koordynatorka parku kulturowego.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.