Próbne obciążenie mostu nad Widawą
Żelbetowy most MS-41 przekracza rzekę Widawę w bliskim sąsiedztwie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i rozbudowywanego węzła drogowego Wrocław Północ. W związku z rozciągającymi się wokół rzeki terenami zalewowymi oraz przebudowanym systemem wałów przeciwpowodziowych ma aż trzynaście przęseł.
Trudny teren sprawił, że wykonawca postanowił posłużyć się przy budowie mostu metodą nasuwania podłużnego, co pozwoliło także skrócić czas wykonywania obiektu. Most to dwie niezależne równoległe konstrukcje o długości 750 metrów. Każda jezdnia ma po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pasy awaryjne (od zewnątrz), a także zapasowy trzeci pas na obu jezdniach od strony pasa rozdziału (od wewnątrz) - na wypadek ewentualnej przyszłej rozbudowy drogi ekspresowej S5.
Celem próbnego obciążenia było sprawdzenie konstrukcji obiektu przed oddaniem go do użytku. W testach wykorzystano siedem czteroosiowych samochodów ciężarowych – całkowita masa każdego załadowanego pojazdu wynosiła około 32 tony. Ciężarówki ustawione były w kilku różnych, wcześniej określonych konfiguracjach, wykonano również próbne jazdy zarówno od strony Wrocławia, jak i Poznania.
Odcinek, na którym prowadzono próby obciążeniowe, to tzw. zadanie 3 – od Marcinowa do węzła Wrocław Północ - o długości blisko 20 km. Zgodnie z kontraktem ten fragment drogi ekspresowej S5 powinien być gotowy 10 grudnia tego roku.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.