Wrocław: Czy straż miejska jest potrzebna?
Wiktor Talaga |
Utworzono: 2017-09-11 16:40 | Zmodyfikowano: 2017-09-11 16:40
To pomysł Roberta Grzechnika. Przedstawiciel partii "Wolność Wrocław" opowiada o potencjalnych korzyściach płynących z tego pomysłu:
- Mielibyśmy w roku zaoszczędzone 18 milinów złotych. To jest ogromna suma. Moglibyśmy przekazać te pieniądze na cele, które są potrzebne dla mieszkańców.
- Cześć obowiązków straży miejskiej mogłaby, oczywiście, przejąć policja - dodaje Robert Grzechnik.
Inicjatywa zostanie złożona do Rady Miasta jeśli uda się zebrać około 6 tysięcy podpisów. Kartę na podpis znajdziecie tutaj. Podpisy będzie można składać także na skrzyżowaniu ulic Oławskiej i Świdnickiej w godzinach od 17:00 do 19:00. Więcej szczegółów na stronie Partii Wolność.
grafiki Partia Wolność
Komentarze (16)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kryssek2021-02-28 16:08:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Odpowiedz
OBECNA STRAŻ MIEJSKA JEST DO NICZEGO. NIE ODBIERA TELEFONÓW, NIE PODEJMUJE INTERWENCJI, ŹLE ZAŁATWIA ZACZĘTE SPRAWY. NALEŻY TO PRZEBUDOWAĆ OD PODSTAW. ALE JAK? O TO SPYTAJ NAJLEPIEJ NIEMCÓW BO POLACZKI NIE POTRAFIĄ ZARZĄDZAĆ DUŻYM MIASTEM.
zgłoś do moderacji
~Pan Student2017-09-23 08:44:30 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Zlikwidować tych nierobów,cwaniaczków.
~eles19492017-09-12 21:12:05 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Pieniądze przeznaczyć dla policji, część ludzi z SM przekazać tamże. SM zlikwidować !
~Wyborca2017-09-12 12:24:22 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
20 zł z podatków na utrzymanie straży miejskiej, na rok, za ponad 300 ludzi w mundurach? To są śmieszne pieniądze. A tych 300 ludzi na milionowe miasto (bo tyle mieszka w aglomeracji) to jest kropla w morzu. Mogę dać 1000 zł żebym miał koło swojego domu czystość i porządek i mógł spokojnie mieszkać, w bezpiecznym otoczeniu. Zawsze kiedy dzwoniłem do straży miejskiej to przyjeżdżali. Skończcie z tą lewacką obłudą porządek sam się nie zrobi i to kosztuje. Słuchałem audycji i takie argumenty jak mityczna "babcia z pietruszką" czy "zakładanie 20 blokad" do mnie nie docierają. Jeśli chcecie, żeby był dozwolony postój i handel na chodnikach czy pijaństwo w parku na ławce zmieńcie prawo, a nie czepiacie się tych którzy to prawo egzekwują. W różnych miejscach, przed wyborami samorządowymi cyklicznie pojawiają się osoby, które biorą się za rozwiązywanie straży miejskiej, moim zdaniem z jednej prostej przyczyny, chcą zaistnieć, a nie mają nic poważnego do zaproponowania. Wtórują temu media liczące na tani poklask. Jeśli taki już dostanie się do samorządu to w praktyce przekonuje się, że życie zweryfikowało jego pomysły. Może to jest być przyczyną braku wiedzy? Dlatego myślę, że straż miejska powinna powinna więcej sił poświęcać na edukację i informację, ale jak to zrobić jak się ma 300 ludzi na milion mieszkańców?
~Rick2017-09-17 21:28:41 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Partia Wolność i lewactwo? To żeś teraz się popisał nie tyle ignorancją co głupotą...
~janke2017-09-12 09:24:00 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Kiedyś nie było straży miejskiej i pijaczkowie też byli. życie bez SM istnieje jak najbardziej.
~Jan2017-09-12 09:58:09 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
...ale jak kiedyś wyglądał Wrocław, a jak teraz wygląda? Kiedyś we Wrocławiu brud, smród, komuna, wandalizm, chamstwo, bylejakość i slamsy obok rynku. Nie było prywatnej własności, ani tylu samochodów, ani prywatnych firm. Nie było turystów. Odra śmierdziała,tynk sypał się z budynków na głowę, ścieki wylewano do burzówki, a śmieci wywożono do parku. Tak ci się pasowało?
~Realista2017-09-11 20:56:50 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Pan który nawołuje do rozwiązywania straży miejskiej sprawia wrażenie jakby nie wiedział o czym mówi.Dużo populizmu, ogólników, zero konkretów, budowanie popularności na negatywnych emocjach - wiadomo- wybory idą. Powołuje się na przykład Oleśnicy. A tam już się tęskni za strażą miejską. Proszę obejrzeć film TVP3 z Oleśnicy. Wpisać w przeglądarkę:" PIJANI BEZDOMNI OPANOWALI OLEŚNICĘ". Kiedyś nie było pijanych kloszardów, a teraz są...
~Kacper2017-09-11 20:24:56 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Jak najbardziej popieram!
Najlepszych ze straży miejskiej przenieść do Policji.
A resztę zlikwidować.
~fas2017-09-11 20:20:19 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Wyremontowane kamienice i nowe place zabaw no super, tylko kto tego przypilnuje, kto ochroni przez zwolennikami nieskrępowanej wolności z puszką spreju lub piwa.
~tomek2017-09-12 09:21:41 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Przecież policja ma to w statusie wykręć 997 i dzwoń
~Realista2017-09-11 19:44:16 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Gdyby zapytać tych "rozwiązywaczy", to założę się, że nikt z nich nie wie czym taka straż miejska się zajmuje. Czy to się podoba czy nie jest to jedyna służba władz miejskich poprzez którą mogą one oddziaływać na porządek. Przekonało się o tym kilka gmin, gdzie po hucznym rozwiązywaniu straży po cichu od nowa je tworzono, bo jak przyszło co do czego nie miał kto zabrać pijaczka z rynku, nie miał kto obsługiwać monitoringu i nie było komu wypisać mandatu za spalanie odpadów w piecu. A jak komuś się wydaje, że Policja będzie realizować politykę porządkową władz miasta, albo karać za nieposprzątanie nieruchomości to jest w błędzie. Podobnie jest z parkowaniem samochodów w centrum, niech ta straż odpuści na jeden miesiąc i ludzie się o tym dowiedzą, to te wszystkie znaki zakazu będzie można wyrzucić na śmieci, a rowerowi "rozwiązywacze"niech zapomną o ścieżkach rowerowych i piesi z chodzenia po chodniku. Za to spokojnie z piwkiem lub winkiem będzie można zasiąść na ławce w parku lub na ulicy?
~Mądry 2017-09-11 15:17:18 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
To nie petycja a inicjatywa uchwalodawcza. To tak gwoli ścisłości. Co to samej inicjatywy to popieram!
~Wolnosciowiec2017-09-11 15:15:18 z adresu IP: (83.12.xxx.xxx)
Brawo! Świetna inicjatywa Roberta Grzechnika!
~tomek2017-09-12 09:25:22 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
To skoro jest nie efektywna to po co na nią płacić.
~stf2017-09-12 03:28:07 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Przeszkolenie i wynagrodzenie policjanta jest wielokrotnie droższe niż strażnika miejskiego. Pytanie, czy jest ekonomiczny sens kierować tak kosztownych pracowników do niewłaściwego parkowania, utarczek z bezdomnymi i alkoholikami. Policjanci powinni skupiać się na czynnościach śledczych, przestępstwach. zaś strażnicy na sprawach porządkowych.
Ten sam problem zaobserwować można po likwidacji izby wytrzeźwień - wszyscy "imprezowicze" trafiają na pogotowie - wydłużyło się oczekiwanie na SORach, zrobiło się też niebezpieczenie - często dochodzi do pobić służby medycznej. Czasem lepiej zachować dwie instytucje zamiast jednej.
W dużym mieście jest miejsce dla obu tych służb i jest to bardziej opłacalne. We Wrocławiu problem nieefektywności straży bierze się z jej "zagłodzenia". Przesadzono z oszczędnościami kadrowymi i dlatego ta służba się posypała. Przy bezrobociu ok. 3,5% chętnych do pracy (bardzo ciężkiej i stresującej) za 2-2,5 tys. nie ma. Dlatego często dyspozytorzy nie przyjmują zgłoszeń - nie mają kogo wysłać.
Zobacz także