Pociągi kursujące na trasie z Warszawy do Wrocławia wracają na Centralną Magistralę Kolejową
Pociągi i nowy posterunek już na CMK
Posterunek Pilichowice zwiększający możliwości Centralnej Magistrali kolejowej i ponad 40 km nowej sieci trakcyjnej, to ważne efekty prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. uzyskane podczas miesięcznego zamknięcia linii. Od 11 sierpnia pociągi znów oferują dobre podróże ze stolicy do Wrocławia, Krakowa, Katowic. Wartość projektów realizowanych obecnie na CMK wynosi 162 mln zł.
11 sierpnia pociągi kursujące na trasie z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia wróciły na Centralną Magistralę Kolejową. Zamknięty na miesiąc odcinek Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa otworzono o godz. 5.30.
- Sprawnie przeprowadzone prace na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwolą na wygodniejsze i szybsze połączenia między kluczowymi ośrodkami w kraju. W przyszłości pozwolą na podniesienie prędkości na modernizowanym odcinku nawet do 230 km/h. Pasażerowie zyskają nie tylko wyższy komfort podróży po CMK, ale także lepszą jakość obsługi na stacji Włoszczowa Północna – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Nowe możliwości CMK – efekt intensywnych prac
Miesięczne zamkniecie linii (od 10 lipca do 10 sierpnia) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystały na wybudowanie nowego posterunku technicznego w Pilichowicach, montaż 34 rozjazdów oraz wywieszenie prawie 50 km sieci trakcyjnej. Tylko na odcinku Idzikowice – Opoczno Południowe – Olszamowice pracownicy 7 specjalistycznych pociągów wywiesili 36 km sieci.
- Czasowe zamknięcie odcinka Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa pozwoliło na znaczne przyspieszenie prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szukają optymalnych rozwiązań organizacji robót, by szybko i sprawnie prowadzić projekty inwestycyjne oraz maksymalnie ograniczać zmiany w rozkładzie jazdy. Zależy nam, by pasażerowie, którzy coraz częściej podróżują koleją, nadal korzystali z pociągów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowy posterunek w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość linii, tzn. możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów. Posterunek Pilichowice nadzorowany jest już z nowej nastawni wyposażonej w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Zabudowane 4 rozjazdy mają takie parametry, które pozwolą w przyszłości na przejazd pociągów nawet z prędkością 230 km/h.
Na stacji technicznej w Olszamowicach zamontowano nowe urządzenia sterowania i wymieniono 15 rozjazdów. Budowana jest nowa nastawnia. Na stacji Włoszczowa Północ wybudowano nową nastawnię wyposażoną w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Trwają prace przy obiektach dla pasażerów.
Inwestycje PLK na CMK szybko i zgodnie z planem
PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej 5 projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.
Zamkniecie CMK od 10.07 do 10.08 wymagało zmian w kursowaniu pociągów
Od 10 lipca do 10 sierpnia zaplanowano przerwę w ruchu pociągów na odc. Opoczno Południowe – Włoszczowa/ Knapówka. Np. czas podróży na trasie Warszawa – Kraków w zależności od pociągu był dłuższy od kilkunastu minut do ponad godziny. Natomiast czas przejazdu między stolicą a Katowicami był dłuższy o około 40 min. Ponadto podróż z Łodzi do Krakowa trwała od 15 do 35 min. dłużej. Na czas objazdów PKP Intercity zwiększyły liczbę dostępnych biletów w ofercie Super Promo (pula najtańszych biletów na połączenie ekspresowe EIP – Pendolino oraz EIC) dla pociągów kursujących do/z Warszawy do/z Wrocławia, Katowic oraz Krakowa.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.