Dwie firmy zainteresowane dostarczeniem tramwajów dla wrocławskiego MPK
Różnica w proponowanych cenach jest kolosalna. Firma z Poznania chce za swoje pojazdy 176 milionów złotych, natomiast spółka z Bydgoszczy prawie jeszcze raz tyle (324 mln). Wybór jednak wcale nie jest taki prosty, bo są jeszcze inne kryteria - tłumaczy rzeczniczka MPK Agnieszka Korzeniowska. Nowe tramwaje mają poprawić dostępność dla osób niepełnosprawnych. Pesy w stu procentach mają niską podłogę, Modertrans spełnia ten warunek tylko w 27 procentach. Teraz trwa analizowanie kilkuset stronicowej dokumentacji. Przetarg powinien być rozstrzygnięty przed końcem wakacji.
Część projektu jest już realizowana, bo MPK Wrocław wykorzystało wcześniejszy kontrakt ze spółką Modertrans Poznań, w ramach którego zakupiło już szesnaście tramwajów (trzy z tego zamówienia jeżdżą już po wrocławskich ulicach, a kolejne trzynaście zostanie dostarczonych do końca bieżącego roku).
W sumie po mieście będzie jeździć 56 nowych tramwajów, to jedna czwarta taboru wrocławskiego MPK. Taki zakup pozwala przewoźnikowi pozbyć się starych, 30-40-letnich, w całości wysokopodłogowych pojazdów bez udogodnień. Dzięki tym zakupom w ciągu dwóch lat mieszańcy całego miasta zyskają prawie o tysiąc kursów więcej dziennie taborem tramwajowym dostępnym dla osób o ograniczeniach ruchowych i taborem klimatyzowanym.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.