Dworzec kolejowy Jelenia Góra w końcu nowoczesny [FOTO]
Trwała blisko 2 lata i pochłonęła 27 milionów zł, ale warto było. Dziś w Jeleniej Górze wojewoda Paweł Hreniak z przedstawicielami kolei podsumowali kolejny etap projektu Wygodnie w Karkonoszach - zmodernizowana stacja Jelenia Góra. To część trwającego od kilku lat remontu linii kolejowej nr 274 łączącej Wrocław z Jelenią Górą i Zgorzelcem. Do tej pory wydano na ten cel ponad 560 milionów zł.
- To ważne dla spójności Dolnego Śląska - mówi wojewoda Paweł Hreniak:
- Droga łącząca Wrocław, Wałbrzych i Jelenią Górę to jest kolejne narzędzie do tego, żeby Dolny Śląsk był jednością - tłumaczy wojewoda.
Andrzej Kudła, zastępca dyrektora Regionu Śląskiego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, dodaje, że ostatnie lada dały olbrzymi postęp:
- Porównując to z rokiem 2005, gdzie pociąg jechał z Wrocławia do Jeleniej Góry i odwrotnie, to jechał 3 godziny 40 minut, to dzisiaj najszybsze pociągi jadą w godzinę i 47 minut. Nie jest to koniec zadań na tej linii - mówi Andrzej Kudła.
Podróżni zauważają zmiany.
Posłuchajcie:
Na dworcu pojawiły się nowe podwyższone perony z windami i nowoczesna informacja pasażerska z interaktywnymi rozkładami.
Wojewoda Paweł Hreniak zaznacza, że to w dużej mierze zasługa ogromnych nakładów kolei i wzajemnej współpracy.
- Koleje mają ogromne środki finansowe do wydatkowanie i mamy tego efekt. Peron, stacja, tory i informacja, to pokazuje, że wspólnie potrafimy lepiej - mówi Paweł Hreniak.
A kolejne inwestycje wciąż przed nami. Będą to nieremontowane dotąd odcinki między Wałbrzychem i Wrocławiem oraz część infrastruktury na długości całego Wałbrzycha. Środki z Krajowego Programu Kolejowego mogą być wydatkowane jeszcze do 2023 roku.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.