Mamy odpowiedź MPK ws awarii tramwajów Moderus
Odnosząc się opublikowanego w dniu 20 czerwca nagrania w sieci informujemy, iż sprawę dokładnie zbadaliśmy - czytamy słowa Agnieszki Korzeniowskiej, rzeczniczki MPK we Wrocławiu. W dniu opublikowania nagrania odnotowaliśmy dwie usterki drzwi w tramwajach typu moderus beta. Do jednej doszło na ul. M. Curie-Skłodowskiej, gdy pasażer chcąc przytrzymać drzwi tramwaju innemu pasażerowi, pociągnął cięgno drzwi w momencie ich zamykania, czym uszkodził ich mechanizm. Pojazd zjechał do zajezdni i został naprawiony przez serwis producenta.
Zdaniem MPK nagranie, które zostało opublikowane w sieci, powstało w innym tramwaju, na ul. Peronowej. Motorniczy tramwaju powiadomił dyspozytorów Centrali Ruchu, że w jego pojeździe nie domyka się jedno skrzydło drzwi. Jak wykazała analiza monitoringu, do rozregulowania skrzydła drzwi doszło, gdy na łuku naparł na nie pasażer. Drzwi się rozszczelniły, ale nie było zagrożenia ich otwarcia. W sytuacji, gdy otwarcie następuje w pojazdach typu moderus beta, uruchamia się specjalny system bezpieczeństwa zainstalowany przez producenta tramwajów, który uniemożliwia dalszą jazdę. Tak właśnie zachował się pojazd podczas zdarzenia w dniu 3 czerwca na ul. św. Mikołaja. W momencie uchylenia drzwi w trakcie jazdy system spowodował automatyczne zahamowanie tramwaju.
Pojazd, w którym zrealizowano nagranie kontynuował jazdę i dojechał do pętli Zawalna, gdzie została wysłana tzw. iskra, czyli pogotowie techniczne. Mechanicy dokonali regulacji drzwi i pojazd powrócił na linię.
Usterki drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej są jednymi z typowych i dość częstych zdarzeń. Takich usterek odnotowujemy kilka dziennie i dotyczą one każdego typu taboru. Dochodzi do nich zarówno w tramwajach takich jak pesa, WrAS czy skoda, jak i w autobusach. Drzwi w pojazdach komunikacji miejskiej zamykają się i otwierają setki razy dziennie, zdarzają się też sytuacje, gdy pasażerowie na siłę je przytrzymują lub wręcz otwierają - twierdzi MPK.
Jednocześnie zapewniając, że służby techniczne MPK systematycznie kontrolują pojazdy w zajezdni, a służby centrali ruchu podczas pracy na linii. MPK zobowiązało producenta tramwajów do drobiazgowego zbadania mechanizmów drzwiowych we wszystkich pojazdach typu moderus beta, co aktualnie ma miejsce.
Kolejny tramwaj jeździł po Wrocławiu z uchylonymi drzwiami?
ZOBACZ FILM Z TRAMWAJU:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.