Wrocław: Zobacz jak mógłby wyglądać tunel pod Wielką Wyspą
To rozwiązanie, które stworzył JE Rektor Politechniki Wrocławskiej prof. Cezary Madryas.
Tak o tym projekcie pisze część mieszkańców Wielkiej Wyspy, którzy są autorami tej inicjatywy:
Obecnie Wielka Wyspa jest mocno obciążona ruchem tranzytowym i przez większość czasu zakorkowana. Projektowana naziemna Aleja Wielkiej Wyspy wprowadzi w sam środek Wielkiej Wyspy dodatkowe 30 tysięcy aut na dobę. Niewątpliwie naziemna Aleja Wielkiej Wyspy zniszczy bezpowrotnie ten obszar.
Rozwiązaniem strategicznym jest domknięcie obwodnicy śródmiejskiej poprzez budowę trasy łączącej węzeł ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 94) z węzłem Korona (droga krajowa nr 98) . Tunel pod Wielką Wyspą zrealizuje to zadanie. Ten projekt inżynieryjny rozwiąże problemy komunikacyjne miasta i ochroni unikatowe tereny Wielkiej Wyspy. Jest to rozwiązanie, które zaakceptuje UNESCO.
Długość całej trasy w ramach Obwodnicy Śródmiejskiej to 6 km, w tym część podziemna ma długość około 5 km. Dzięki dofinansowaniu ze środków z Unii Europejskiej, udział własny miasta wyniesie 15 proc., czyli 450 mln zł . Wrocław stać na Tunel pod Wielką Wyspą. Koszt naziemnej Alei Wielkiej Wyspy to 350 mln zł za 3,8 km i tylko do Mickiewicza.
Tylko tunel ochroni środowisko, a każdy wrocławianin w trzy minuty dojedzie z Krzyków do Korony. Możemy osiągnąć tak wiele przy podobnym obciążeniu budżetu, jak przy szkodliwym projekcie naziemnej Alei Wielkiej Wyspy, a Wrocław zyska dodatkowo 2, 5 miliarda zł ze środków UE. Dlatego mieszkańcy Wielkiej Wyspy apelują, aby zrealizować ten śmiały projekt dla obecnych i przyszłych wrocławian.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.