Zupełnie nowa strategia w parkowaniu we Wrocławiu

GN | Utworzono: 2017-05-10 20:12 | Zmodyfikowano: 2017-05-10 20:12
Zupełnie nowa strategia w parkowaniu we Wrocławiu  - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

Powiększenie strefy płatnego parkowania, jednocześnie przekazanie zysków z opłat na remonty dróg i chodników na terenie osiedli objętych strefą. To nowe pomysły Wrocławia na problem parkowania samochodów. Miasto rozpoczyna konsultacje społeczne w tej sprawie.

- Chcemy zdobyć przestrzeń, finanse i poparcie społeczne. Wszystko po to, żeby przekształcać Śródmieście w bardziej przyjazne dla swoich mieszkańców. W bardziej zazielenione, lepiej utrzymane, o sprawiedliwym podziale przestrzeni pomiędzy poszczególnych użytkowników mieszkańców - mówi Tomasz Stefanicki, "oficer pieszy" Wrocławia.

W ciągu 13 lat niemal dwukrotnie zwiększyła się liczba aut w mieście.

- Chcemy uporządkować ulice i chodniki, dlatego rozpoczynamy konsultacje. Inicjatywa musi należeć do mieszkańców. Żeby mieszkańcy do nas się zgłaszali, żeby w danym miejscu prowadzić płatne miejsca postojowe - dodaje Stefanicki.

Jak powinny wyglądać zasady parkowania samochodów we Wrocławiu? Miasto pyta mieszkańców na portalu www.wroclaw.pl.

 


Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~filip2017-05-12 12:08:38 z adresu IP: (78.133.xxx.xxx)
Bardzo dobry pomysł! Dodatkowe wpływy na inwestycje dla osiedli zawsze się przydadzą. No i pamiętajmy, że gmina ma się zajmować mieszkańcami, a nie organizacją miejsc parkingowych dla pracowników korporacji dojeżdżających z Trzebnicy...
~Tadek2017-05-11 12:20:12 z adresu IP: (213.106.xxx.xxx)
Brak miejsc parkingowych, bardzo źle funkcjonująca komunikacja publiczna. Mam pytanie, co tu konsultować?
~Tom2017-05-11 11:14:48 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Mieszkam przy Niemcewicza tu zawsze jest trudno o miejsce. Jak wprowadzą strefę płatną to będzie jeszcze mniej miejsc, samochodów nie ubędzie a dodatkowo jest Biedronka więc non stop ktoś potrzebuje w jej okolicy zaparkować. Efekt będzie taki, że miejsc będzie mniej i trzeba będzie za to zapłacić. Cała akcja tylko po to żeby wyciągnąć od ludzi kasę.
~Grzegorz2017-05-11 10:27:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Temat rzeka. Z jednej strony miasto cierpi na potężny niedobór miejsc parkingowych na osiedlach. Z drugiej ludzie są leniwi. Przejście kilometra nie wchodzi w grę. Do pracy każdy jeździ sam, nawet na niewielkie relatywnie odległości. No i jeszcze te idiotyczne galerie handlowe w centrum. Ktoś liczył na to że na zakupy ludzie pojadą autobusem?
~tomasz2017-05-10 21:16:42 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Strategia miasta wygląda tak żeby dojechać z Bielan Wrocławskich do Faktory komunikacją publiczną musi mi to zająć1,5h. Samochodem 20 min
~jarek2017-05-10 20:04:06 z adresu IP: (85.10.xxx.xxx)
Proponuje rozwiązanie jak w Luksemburgu. Wszystkie miejsca parkingowe (poza terenem prywatnym i P&R) są wyznaczone i płatne. Dzikie parkowanie na trawnikach i chodnikach jest zakazane. Jeżeli ktoś jest zameldowany w mieście to dostaje pierwszą winietę za darmo na bezpłatne parkowanie w swojej dzielnicy. W innej dzielnicy może za darmo parkować do 2h tylko musi umieścić specjalny zegar z odpowiednią godziną koło winiety. Bilety za parkowanie i winiety są sprawdzane praktycznie codziennie na każdej ulicy.
~Mieszkaniec2017-05-10 17:30:26 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Chodzi o to, żeby wycisnąć kasę od mieszkańców osiedli, którzy posiadają samochody??? To nie jest nowa strategia. Panie "oficerze pieszy" niech płacą piesi mieszkańcy na remont chodników, dróg osiedlowych i stref zamieszkania, gdzie pieszy ma prawo korzystać z całej szerokości drogi i zawsze ma pierszeństwo.