Zielone Światło dla Wrocławia. Michał Jaros o transporcie w mieście
- Największym problemem dzisiaj we Wrocławiu jest polityka transportowa. Wrocław rozwija się dynamicznie w ostatnich latach, napływają do nas nowe inwestycje. Pojawiają się również nowi mieszkańcy, a wraz z nimi samochody i coraz większe korki. Działania miasta nie nadążają za rozwiązywaniem tych problemów. W związku z tym musimy wziąć sprawy w swoje ręce – powiedział poseł Michał Jaros inaugurując akcję Zielone Światło dla Wrocławia.
Poseł przedstawił dane mówiące o tym, że Wrocław jest najbardziej zakorkowanym miastem spośród siedmiu największych miast Polski, a najwolniejsza ulica w kraju znajduje się we Wrocławiu – chodzi o ul. Zwycięską. Średnia prędkość przejazdu tą ulicą w godzinach porannych wynosi 2,2 km/h. Co więcej, wrocławianie stoją w korkach średnio 9 godzin miesięcznie, a przeliczając czas na pieniądze, rocznie tracą aż 81% średniomiesięcznego wynagrodzenia, które we Wrocławiu wynosi 3 549 złotych.
Parlamentarzysta przedstawił również propozycje rozwiązań problemów z uwzględnieniem potrzeb aglomeracji wrocławskiej, przedmieść oraz śródmieścia.
POSŁUCHAJ:
Wśród proponowanych rozwiązań dla aglomeracji znajdują się:
· Transport aglomeracyjny - zorganizowany we współpracy z MPK oraz Kolejami Dolnośląskimi. Wiąże się z koniecznością powołania Wrocławskiego Związku Metropolitalnego, który będzie koordynował nie tylko politykę transportową, ale również będzie dysponował 200 mln zł rocznie na walkę z korkami. Będzie również nadzorował politykę przestrzenną, tak aby miasto nie rozlewało się w miejscach, w których nie ma możliwości zorganizowania komunikacji publicznej
· Dalsza rozbudowa systemu park&ride w ramach całej aglomeracji wrocławskiej
Propozycje rozwiązań dla przedmieść:
· Kontynuowanie rozwoju linii tramwajowych, szczególnie na te osiedla, które najbardziej tego potrzebują, jak np. Psie Pole, Jagodno, Ołtaszyn, Popowice, Maślice, Nowy Dwór, Muchobór czy Swojczyce
· Rozbudowa infrastruktury rowerowej, w tym ścieżek rowerowych i stacji wrocławskiego roweru miejskiego
Propozycje dla śródmieścia:
· Powołanie" zielonej strefy" w ramach linii tramwajowej 0 – doprecyzować jeszcze należy jej szerokości i wielkości. Na wjeździe do strefy musi działać system park&ride
· Dalsze zwiększanie liczby ulic jednokierunkowych, obsługujących ruch lokalny, ponieważ istnieje pewność, że takie rozwiązanie jest efektywne. Chodzi tutaj przede wszystkim o Ołbin, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Świdnickie, Przedmieście Oławskie oraz Szczepin
· Spięcie infrastruktury w system, dzięki np. parkingom kubaturowym czy ścieżkom i parkingom rowerowym
- Dalsze plany w ramach Zielonego Światła dla Wrocławia zostały podzielone na trzy fazy. Faza pierwsza to cykl debat i spotkań. Fazę drugą stanowić będzie inicjowanie prac nad wdrożeniem wypracowanego programu. Realizacja programu, to już faza trzecia, rozpocznie się od 2018 roku – zapowiedział poseł Michał Jaros.
WIĘCEJ: WROCŁAW BEZ KORKÓW
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.