Wrocław: Zielone światło dla zmian w sygnalizacji [LOKALIZACJE]
Piotr Kaszuwara |
Utworzono: 2017-04-17 18:30 | Zmodyfikowano: 2017-04-17 18:31
fot. flickr/Carlos Y./CC0
Zmiany na kilku skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych we Wrocławiu. Urząd Miejski w tym roku planuje modyfikacje między innymi na skrzyżowaniu Kołłątaja i Podwala. Łatwiej ma być też skręcić w lewo z Mostu Milenijnego w Popowicką, czy przejść na Placu Grunwaldzkim - zapowiada Elżbieta Maciąg z wydziału inżynierii miejskiej wrocławskiego magistratu.
O likwidację przejścia podziemnego i wytyczenie pasów na Placu Dominikańskim walczą wrocławscy aktywiści z Akcji Miasto. Każdy, kto dostrzega potrzebę zmiany cyklu świateł, może to zgłosić do Urzędu Miejskiego drogą e-mailową lub telefonicznie, dzwoniąc do wydziału inżynierii.
Planowane zmiany w sygnalizacjach świetlnych:
- Bałtycka - Obornicka - celem projektu jest zmiana organizacji ruchu
polegająca na przywróceniu lewoskrętu z ulicy Obornickiej (od strony
Lidla) w ulicę Bałtycką; - Kołłątaja - Podwale - w lipcu 2016 urzędnicy poprawili koordynacje przejść
dla pieszych na południowym wlocie Kołłątaja. Obecnie zatwierdzony jest
też projekt rowerowy poprawiający komunikacje rowerową na tym
skrzyżowaniu; - Popowicka - Milenijna - zmiana polega na umożliwieniu otwarcia zjazdu
z mostu Milenijnego w lewo, w ulicę Popowicką podczas przejazdu
tramwaju. - pl. Grunwaldzki - Norwida projekt przewiduje:
- utworzenie fazy dla przejść dla pieszych przez oś Grunwaldzką
- wprowadzenie bezkolizyjnego otwarcia strzałki jazdy warunkowej w prawo
z ul. Norwida wraz z zawrotką po osi Grunwaldzkiej,
- wprowadzenie bezkolizyjnego z pieszymi i rowerzystami otwarcia
strzałki jazdy warunkowej w prawo z osi Grunwaldzkiej w Norwida
Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~opolak2017-04-16 14:45:43 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Odpowiedz
Ilu przechodniów zginęło na podziemnych przejściach?
Bezkolizyjne przejścia są potrzeba i koniecznością - budować jak najwięcej bezkolizyjnych, bezpiecznych przejść lub tworzenie stref bez ruchu kołowego - zwłaszcza rowerowego na deptakach, na placu wokół Ratusza, w parkach.
Nawet na przejściach na światłach giną przechodnie lub oczekujący na przejście.
zgłoś do moderacji
~krz2017-04-16 15:50:41 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
To niech samochody zjadą pod ziemię, miasto jest dla ludzi i nie można wpychać ludzi do śmierdzących tuneli tylko po to, by kierowcy mogli sobie pośmigać. Jest komunikacja miejska, kolej, rowery i wcale nie trzeba być przywiązanym do samochodu - niektórzy pewnie nawet nie wiedzą, że mogliby zaoszczędzić nawet 30 minut przejeżdżając pociągiem przez miasto, zamiast kisić się w korku.