Wrocław: Buspas na Traugutta nie zniknie

MK | Utworzono: 2017-03-06 18:51 | Zmodyfikowano: 2017-03-06 18:51
Wrocław: Buspas na Traugutta nie zniknie - FOT: Andrzej Owczarek
FOT: Andrzej Owczarek

Do tegorocznej zgłoszono likwidację tego rozwiązania. Już teraz wiadomo, że pomysł ten najprawdopodobniej nie trafi pod głosowanie - mówi Bartłomiej Świerczewski - koordynator WBO:Po pierwsze wydzielenie torowiska spowodowało przyspieszenie komunikacji miejskiej. Mieszkańcy szybciej dojeżdżają do pracy i do domu bo nie ma korków. Drugim powodem jest fakt, że takie działania byłyby niegospodarne.

Na pomysł stworzenia buspassa na Traugutta zagłosowało 1117 osób. Do tegorocznej edycji zgłoszono aż 3 pomysły zakładające jego likwidację. Z apelem by to mieszkańcy zdecydowali, czy takie rozwiązanie im służy, czy nie, zwrócił się do Radia Wrocław lider jednego z projektów zgłoszonych do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Wrocławianin zwraca uwagę, że pomysł likwidacji oddanego przed połową roku buspasa przy Traugutta nawet nie zostanie poddany pod głosowanie, co jak twierdzi jest jego zdaniem niedopuszczalne:

Zgodnie z założeniem Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego pomysły muszą jednak być gospodarne, a to zaprzeczyłoby tej idei - dodaje Barłomiej Świerczewski z Urzędu Miejskiego: Nie możemy robić czegoś takiego, że w ramach pieniędzy publicznych najpierw realizujemy inwestycję, a drugiego roku ją kasujemy. Tym bardziej, że nie ma tutaj uzasadnień merytorycznych.

Innym argumentem urzędu miejskiego są raporty, które wykazują, że od wprowadzenia buspasa upłynnił się ruch zarówno komunikacji miejskiej, jak i samochodowy.

 


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Stan2017-03-07 18:55:16 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Czy ktoś taki raport, o którym mowa powyżej widział, osobiście bardzo chciałbym się zapoznać z takimi zapisami!
~19742017-03-07 17:55:04 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Za likwidację tego pasa powinien zapłacić urzędnik odpowiadający za obywatelski budżet. Nie sprawdzono skutków tego kroku i teraz mówi się o nie gospodarności. Za swoją pracę i podejmowane decyzje ponosi się odpowiedzialność. Każdy wie, że ten bus pas to błąd. Oficjalnie nikt się nie przyzna bo trzeba by zwolnić parę osób. Zapewne są to osoby nie do ruszenia. Pracujące nie dlatego, że mają kwalifikacje, a dlatego, że mają "wejście" do urzędu.
~Tauentzien2017-03-07 17:04:53 z adresu IP: (195.238.xxx.xxx)
I bardzo dobrze, lobby szrociarzy w blasze po Helmucie za pięć koła nie będzie terroryzować i truć 600 tysięcznego miasta.
~Stan2017-03-07 10:17:25 z adresu IP: (62.159.xxx.xxx)
Co za wierutne bzdury, ktoś, kto mówi, że komunikacja miejska jeździ szybciej ma spory problem ze wzrokiem i zrozumieniu problemu, ten mały odcinek ul. Traugutta istotnie komunikacja pokonuje o 1 do 2 minut szybciej, ale na ul. Krakowskiej autobusy i tramwaje stoją w korkach, identycznie jadąc od strony placu Dominikańskiego wszyscy stoją w korku – autobusy i tramwaje też. Od placu Grunwaldzkiego tworzą się korki i komunikacja na moście Grunwaldzkim też stoi, dalej ul. Pułaskiego zakorkowana. Na ul. Komuny Paryskiej korki, o których nikt nigdy nie słyszał, wyjazd z Niskich Łąk to już kropka nad „i” gdzie komunikacja miejska /autobusy stoją po kilkadziesiąt minut, i tak cała okolica przez zamknięcie jednego pasa drogi krajowej została sparaliżowana, a ktoś ma czelność mówić o usprawnieniu komunikacji, a co na tak zatrzymany ruch w tej okolicy ekolodzy walczący ze smogiem. Te raporty opracowano w godzinach nocnych bo tylko w tym czasie ta okolica jest bez korków, szkoda tylko, że autorzy spoglądali na ten mały fragment okolicy tj. ul. Traugutta. Uczęszczam tą okolicą od kilkudziesięciu lat, i takie korki od Placu Grunwaldzkiego były podczas remontu ul.Krakowskiej, po zakończeniu remontu jazda była bez problemowa.