Rusza budowa kolejnego odcinka obwodnicy
Inwestycja, którą zrealizuje Konsorcjum Strabag, pochłonie ponad 104 miliony złotych. Na 10 kilometrowej trasie łączącej Łany z Długołęką powstaną mosty, skrzyżowania i wiadukt. Podpisanie umowy nie oznacza jeszcze wejścia robotników na budowę - zaznacza Marcin Polak z Konsorcjum.
- Pierwszy etap tego kontraktu to są wszelkie decyzje, pozwolenia i na tym będziemy się teraz koncentrować. Zgodnie z kontraktem mamy 20 miesięcy na uzyskanie wszystkich decyzji i wtedy możemy zacząć działać w terenie.
Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku z chodnikiem oraz ścieżką rowerową. To kolejny krok do zamknięcia całej obwodnicy miasta - mówi Jerzy Michalak z zarządu województwa.
- Jesteśmy zdeterminowani do tego, żeby Wschodnia Obwodnica Wrocławia została ukończona. Został zakończona jak najszybciej. Dzisiaj robimy w tym celu bardzo poważny krok. Za chwilę, mówię o perspektywie kilku tygodni, pokażemy Państwu rozwiązania dotyczące południowego odcinka.
O inwestycji, która połączy Łany z Długołęką - mówi marszałek województwa Cezary Przybylski.
Droga rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu, na którym jest już wybudowane rondo. Trasa poprzez dwujezdniowy wiadukt drogowy będzie przekraczać linię kolejową nr 292 - Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz planowaną Trasę Swojczycką. Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku z chodnikiem oraz ścieżką rowerową. Nad terenami Natury 2000 i rzeką Widawą planowane jest poprowadzenie mostu o długości ok.180 m. Koniec nowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 w miejscu skrzyżowania z Łącznikiem „Długołęka” Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
Wykonawca, Konsorcjum Strabag ma 20 miesięcy na uzyskanie wszelkich pozwoleń na budowę. Robotnicy powinni wyjść na drogę jesienią przyszłego roku. Północny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia ma być gotowy do końca 2020 roku.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.