Jest szansa na budowę drogi ekspresowej S8 z Wrocławia na południe
Dzisiaj wrocławski oddział GDDKiA podpisuje umowę na wykonanie prac przygotowawczych, projektowych i realizacyjnych do przebudowy tej drogi. Wykonawca przeprowadzi też badania prognoz natężenia ruchu. - Jeśli te prognozy będą zakładały, ze geometria drogi powinna być w klasie "eski", być może będzie realizowana droga S8 - mówi Ewa Bojarczak, dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA
Minimum to dwie jezdnie i jeden dodatkowy pas do wyprzedzania oraz budowa obwodnic.
O budowę drogi od lat walczą mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż krajowej ósemki, którzy wielokrotnie organizowali pikiety i blokowali ruch na trasie.
Jak wielokrotnie tłumaczyli, to krzyk rozpaczy, bo o poprawę bezpieczeństwa na niesławnej drodze śmierci walczą od dawna. - Na tej drodze zginęli moi bliscy - w 1996 roku ojciec, a dziesięć lat później - syn. Córka, mając cztery lata została potrącona, cudem z tego wyszła - mówił nam podczas jednego z protestów mieszkaniec Szczytnej. Tylko w ostatnich czterech latach na ósemce zginęło kilkadziesiąt osób.
Są miejsca, gdzie pędzące tiry powstrzymuje jedynie zatrudniona przez gminę… "pani stopka".
Sama ósemka, w ciągu 70 lat polskiego panowania na tych terenach przeszła pewne modernizacje. Są to obwodnice 5 miejscowości. Wybudowane w okresie PRL-u obejścia pozwalają ominąć Kobierzyce, Jordanów, Niemczę, Ząbkowice Śląskie i Kłodzko. W kilku miejscach są też dodatkowe pasy, na których możliwe jest wyprzedzanie wlokących się na podjazdach ciężarówek. "Ósemka" jest poszerzona między Przerzeczynem i Szklarami, na odcinkach Bardo-Boguszyn, Boguszyn-Kłodzko oraz Duszniki-Lewin.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.