Kolej aglomeracyjna we Wrocławiu prawdopodobnie za 3 lata
58 milionów złotych na rewitalizację połączenia kolejowego między Wrocławiem a Jelczem-Laskowicami. Do inwestycji, która ma zostać zrealizowana do 2019 roku, dokładają się okoliczne gminy.
To Jelcz, Czernica i Wrocław oraz PKP PLK. 85 proc. kosztów będzie pokryte z unijnej kasy.
- To najważniejszy etap prac, które pozwolą na odtworzenie całej linii Jelcz-Swojczyce-Sołtysowice-Mikołajów aż do Dworca Głównego - podkreśla Zbigniew Komar z wrocławskiego magistratu:
"Do tego jest potrzebne dokończenie remontów pomiędzy Sołtysowice - Nadodrze i Mikołajów.Też już są przyznane pieniądze. Wspólnie z kolejarzami budujemy nowy przystanek przy Zarządzie Dróg. W tym 2020 roku to będzie nie tylko do Sołtysowic, ale i na Dworzec Główny regularnymi przewozami aglomeracyjnymi."
Remont linii kolejowej z Jelcza ma pomóc w rozładowaniu korków w okolicy Strachocina. Do 2022 w tej okolicy ma powstać także nowa linia tramwajowa oraz parkingi Park and Ride. Na nowym przystanku Szczepin z kolei mają zatrzymywać się także np. pociągi kolei aglomeracyjnej z Trzebnicy.
Pierwszym etapem prac nad rozbudową siatki połączeń kolejowych we Wrocławiu i okolicy będzie remont linii od Jelcza-Laskowice do Wrocławia-Sołtysowice. Jej ponowne uruchomienie w 2019 roku ma pomóc rozładować korki w okolicy Strachocina i Swojczyc.
Jak podkreśla Włodzimierz Chlebosz, wójt Czernicy, będzie to także ogromne ułatwienie dla okolicznych miejscowości, bo np. w Czernicy melduje się coraz więcej osób, które często pracują we Wrocławiu:
"2004 rok to było 8 tysięcy mieszkańców, teraz już to jest 13 tysięcy zameldowanych osób. Ile osób niezameldowanych mieszka w naszej gminie ciężko oszacować. To będzie naprawdę wielkie, wielkie ułatwienie dojazdu do miasta Wrocław."
PKP PLK, gmina Wrocław, Jelcz oraz Czernica właśnie podpisały porozumienie ws. wspólnego finansowania wartej 58 milionów inwestycji.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.