Reakcja 24: O organizacji ruchu z Elwirą Nowak (POSŁUCHAJ)
Radio Wrocław |
Utworzono: 2016-10-12 17:45 | Zmodyfikowano: 2016-10-12 17:45
Elwira Nowak, zastępca dyrektora wydziału Inżynierii Miejskiej we Wrocławiu była w środę gościem Marka Obszarnego w Reakcji 24. Mówiła m.in. o organizacji ruchu na ul. Zwycięskiej i pl. Grunwaldzkim.
Posłuchaj całej Reakcji 24:
Część 1:
Część 2:
Część 3:
Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~astra2016-10-13 09:49:44 z adresu IP: (91.217.xxx.xxx)
Odpowiedz
Pani Elwiro, z całym szacunkiem, rondo buduje się żeby poprawić pzrepustowość skrzyżowania a nie uspokoić ruch. Jeśli rondo nie jest prawidłowo oznakowane zaczyna się na nim samowolka i władzę przejmuje prawo większego. W efekcie skrzyżowanie mające na celu rozładowanie ruchu staje się przyczyną korków. Przykładem może być rondo na ul. Granicznej ze zjazdem na A8. Początkowo oznakowane jako rondo śrubowe sprawdzało się idealnie ale ktoś wpadł na pomysł zmiany oznakowania i rondo się momentalnie zapchało.
Proszę się nie zasłaniać uspokajaniem ruchu. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie będził przez rondo bardziej niż teraz jeśli zostanie ono poprawnie oznakowne.
Piesi i rowerzyści również będą bezpieczniejsi jeśli będzie z góry wiadomo kto którędy dokąd będzie przez to rondo jechał.
zgłoś do moderacji
~astra2016-10-13 10:09:13 z adresu IP: (91.217.xxx.xxx)
Jeszcze 3 grosze o Zwycięskiej. Połączenie Maczka z Ołtaszyńską i światła dadzą efekt w postaci zakorkowania Wysokiej do takiego stopnia, że w korkach staną również kierowcy jadący z Wysokiej na Bielany pomijając Zwycięską. To jedna rzecz. Druga sprawa to fakt, że problem Zwycięskiej leży w zupełnie innym miejscu. Doprowadzenie rucho do niewydolnego ronda i tak zapchaną ulicą Ołtaszyńską to jakiś żart a nie rozwiązanie. Problem korków na Zwycięskiej to efekt większego napływu samochodów niż ich wypływ, co dość wyraźnie sugeruje problem w 2 miejscach: rondo i skrzyżowanie z Karkonoską. Zamiast wyrzucać pieniądze na komplikujące sytuację rozwiązania typu łączenie Maczka i Ołtaszyńskiej proponuję poważnie pomyśleć o przebudowie skrzyżowanie z Karkonoską. Rozwiązanie w postaci dwupoziomowego skrzyżowania z niezależnym lewoskrętem do Bielan da dużo większe korzyści w tym miejscu ale nikomu nawet się nie chce pomyśleć o takim rozwiązaniu bo żal pieniędzy, lepiej je wydać na szereg mniejszych, nic nie dających rozwiązań.
Zobacz także