Doczekali się. Rusza projekt odbudowy trasy kolejowej Świdnica - Jedlina

| Utworzono: 2016-08-25 13:11 | Zmodyfikowano: 2016-08-25 13:11
Doczekali się. Rusza projekt odbudowy trasy kolejowej Świdnica - Jedlina -

Ruch pasażerski na tej trasie został wstrzymany w 2000 roku. Dwa lata temu ta trasa została przeznaczona do rozbiórki, jednak po protestach samorządowców oraz Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego od tego odstąpiono. Odcinek o którym informujemy jest kluczowy dla ruchu turystycznego w Świdnicy, Walimiu czy Jedlinie Zdroju.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem studium wykonalności. PLK podaje, że projektowanie i prace budowlane mogą ruszyć w lipcu 2018 roku. Koniec przebudowy, na razie podawany jest na rok 2020. Finansowanie projektu wygląda następująco: 33 mln złotych to wkład własny PKP Polskich Linii Kolejowych, 74 mln złotych to środki przekazane w ramach ZIT Aglomeracji Wałbrzyskiej.


Wójt gminy Walim Adam Hausman, podkreśla, że dla nich to historyczny moment.

Teraz przygotowanie papierów, za dwa lata prace budowlane. To jedna z najpiękniejszych tras w Polsce. Umowa na finansowanie projektu już została podpisana, wykonawcą będą Polskie Linie Kolejowe. O szczegółach mówi Radiu Wrocław przedstawiciel kolei, Andrzej Kudła.

Przypomnijmy, że do zrobienia jest również odcinek Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice. Ma kosztować około 100 mln złotych. Środki będą pochodzić z projektów RPP.


Komentarze (19)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~d1122016-08-27 09:11:29 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Może nie na temat ale linia kolejowa Kłodzko - Wałbrzych przeżywa swoje złote dni gdzie stała się kluczowa(!) bo jest to jedyna droga kolejowa w stronę Kłodzka/Kudowy w związku z remontem w Kamieńcu Ząbkowickim. Gdyby PKP tak jak KD uruchomiło pociągi objazdem przez Nową Rude linia by mogła dojść do bliskiego obciążenia jak w w okresie międzywojennym, ale i tak pierwszy raz od wielu wielu lat Nowa Ruda odzyskała bezpośrednie połączenie z Wrocławiem choć na chwile. Swoją drogą to najdłuższe w tej chwili połączenie gdzie praktycznie ponad połowa trasy wiedzie przez Sudety prawie 180km i nie zliczona ilość tuneli oraz wiaduktów
~miejscowa2016-08-29 15:44:34 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Pociągów wcale nie jest więcej, bo w zamian zlikwidowano pociągi Wałbrzych - Kłodzko. Na dodatek obecne pociągi zupełnie nie pasują ludziom dojeżdżającym do pracy, bo są zrobione pod turystów z Wrocka a nie pod miejscowych. Gwizdy dla KD za olewanie pasażerów!
~Parodia 2016-08-26 21:08:02 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Największa strata unijnej kasy w histori dolnego śląska. Poczekamy zobaczymy - ale to sprawa dla prokuratora kto,zdecydował o takiej dotacji ? Pomysł jednego burmistrza i jego popleczników, miliony z aglomeracji wałbrzyskiej zamiast na remonty dróg pójdą na turystyczną zabawkę
~Zouave2016-09-05 16:45:44 z adresu IP: (83.31.xxx.xxx)
Turystyka to też element gospodarki i to bardzo ważny. To np. rozumie Fundacja Bieszczadzkiej Kolei Leśnej. Nikt tam nie gada o turystycznej zabawce.
~bartek2016-08-26 20:25:47 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Wywalanie pieniędzy w błoto. Te pociągi będą wozić powietrze, tam nawet busom nie opłaca się jeździć.
~bartek2016-08-26 20:25:27 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Wywalanie pieniędzy w błoto. Te pociągi będą jeździć powietrze, tam nawet busom nie opłaca się jeździć.
~Tomek c.2016-11-10 18:44:53 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Na szczęście busy powoli przestają jeździć na tym terenie. Powinni wozić marchewkę a nie obsługiwać ruch pasażerski. Tragedia....
~Tomek2016-08-26 09:16:07 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
5 mln zł za kilometr odnowienia torów, ktoś chce mocno zarobić.
~Aska2016-08-26 10:48:44 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Masz pojęcie o czym piszesz ??? Jak czytam takie debilne wpisy pajacy którzy nie mają zielonego pojęcia o czym piszą to się zastanawiam nad zasadnoscia wprowadzenia kary śmierci ????
~bbb2016-08-26 08:08:00 z adresu IP: (83.16.xxx.xxx)
Bardzo dobra decyzja i ukłony za słuchanie głosu ludu, co niestety jest w naszej rzeczywistości politycznej - wyjątkowym zjawiskiem. Super!!!
~kopek2016-08-26 07:55:38 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Brawo ,brawo ,brawo ! nie samym chlebem człowiek żyje i wiedzą o tym nawet Niemcy.Mędrków i krytykantów ci u nas pod dostatkiem i zawsze wszystko ich "spienia" jak Zabłockiego na mydle...
~kto tam będzie jeździł?2016-08-25 22:26:10 z adresu IP: (46.165.xxx.xxx)
W międzyczasie zmienią się władze województwa i odstąpią od idiotycznego pomysłu, bo akurat ta linia z wszystkich na Dolnym Śląsku jest najmniej sensowna do reaktywacji. Nie trzeba wiele oleju w głowie żeby zauważyć, że pociągi tam będą woziły powietrze - odpowiedzialność za ten bubel spadnie na nowe władze województwa. Politycy wbrew pozorom też myślą i nikt nie weźmie tego kukułczego jaja.
~albin2016-08-29 15:47:07 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
@coderiese: Czyli mikole.
~coderiese2016-08-26 07:14:53 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
ci sami którzy jeżdzą na kilku innych reaktywowanych trasach
~KochamBoga2016-08-25 21:03:54 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
No cóż widać, że rozwój kolejnictwa w czasach PRL-u był celowy i z sensem. Natomiast dzikie likwidowanie, szukanie zysku przez oszczędności jest ślepym niszczeniem Polski. Szkoda, że tak późno, że tak wiele torów trzeba było rozebrać.
~xdamian2016-08-25 16:50:51 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
wypadało by jednak w artykule zamieścić mapkę i zaznaczyć o jaki odcinek chodzi :P
~tom1906tsw2016-08-25 14:50:51 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Na pewno przy takiej rodbudowie linii trzeba będzie wsiąść pod uwagę lokalizacje przystanków kolejowych tak aby były korzystnie ulokowane dla podróżnych.
~SBK2016-08-25 16:40:03 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Owszem, bierze się pod uwagę, że historyczne lokalizacje przystanków dziś nie są już tak atrakcyjne.
~kaja2016-08-25 13:25:28 z adresu IP: (95.48.xxx.xxx)
to zdjęcie dworca z Zagórza jest nieaktualne. Budynek jest po remoncie dachu.pozdrawiam!