PKP wydało już 400 mln na trasę do Jeleniej Góry

Piotr Kaszuwara, Informacja prasowa | Utworzono: 2016-07-15 20:35
PKP wydało już 400 mln na trasę do Jeleniej Góry - mat. prasowe
mat. prasowe

Turyści i mieszkańcy Jeleniej Góry już korzystają z dwóch przebudowanych peronów nr 3 i 4. Nowe obiekty są wyższe, co pozwala wygodniej wsiadać do pociągów, a nowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie gwarantuje bezpieczną obsługę.

Podróżni mogą się też schronić pod odnowioną, przeszło 140 metrową, wiatą na peronie nr 3. Kolejarze zadbali o kompleksową renowację jej stalowo drewnianej konstrukcji, zachowując jej historyczny wygląd. Z podobną pieczołowitością zostało odnowione i zabezpieczone także zadaszenie nad zejściem z peronu nr 4.

Osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych mają zapewniony dobry dostęp na perony dzięki windzie na peron nr 3 oraz platformie przyporęczowej na peron nr 4. Bezpieczne przejście z peronów do dworca i miasta gwarantuje tunel pomiędzy peronami 3 i 4. Jego wystrój
(ściany wyłożone białymi kafelkami) nawiązuje do oryginalnej stylistyki stacji. Przejście nie będzie zalewane, gdyż ma nowy system odwodnienia.

Obok peronów położone są nowe tory, które przebiegają m.in. po przebudowanych konstrukcjach nad przejściem tunelowym. Na jeleniogórskiej stacji pozostały jeszcze do przebudowy perony nr 1 i nr 2. Teraz tam będą toczyły się prace. Zakończenie zaplanowano do 30 listopada br. Koszt przebudowy wynosi 24 mln zł.(brutto).

Budowa w liczbach:

  • Przy przebudowie stacji Jelenia Góra wykonanych zostanie :
  • 2 km nowych krawędzi peronowych
  • ponad 5000 m² powierzchni z kostki brukowej na peronach
  • 42 ławki na peronach
  • odnowienie słupów i konstrukcji nośnych sieci trakcyjnej.

Koleją w góry

Jelenia Góra to kolejna odnowiona stacja na trasie Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. Dobry standard obsługi uzyskały ostatnio m.in. Wałbrzych Miasto, Janowice Wielkie, Wojanów. Dla pasażerów kompleksowym efektem kilkuletnich prac na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest krótki, poniżej 2 h czas przejazdu (to krócej o blisko 1,5 h w porównaniu do 2010 r.) oraz dobra obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych.


Komentarze (16)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bond2019-12-19 11:29:14 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Zrobiono owszem dużo przy remontach stacj i i peronów a co z torami od Jeleniej Góry aż do Wrocławia nie zrobiono nic aby na całej trasie wymienić na podkłady betonowe w wielu miejscach nadal są stare drewniane żenada.
~konrad2019-12-15 19:10:24 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
~sera2019-08-28 08:14:55 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata. W 1990 roku na terytorium Polski funkcjonowała sieć kolejowa o łącznej długości ok. 26 tys. kilometrów. To oznacza, że statystycznie na 1 km/2 powierzchni naszego kraju przypadało 0,083 km torów kolejowych. W kolejnych latach decyzje w zakresie stopniowej likwidacji sieci kolejowej w Polsce spowodowały, że całkowita długość eksploatowanych torów zmniejszyła się do poziomu ok. 18,5 tys. kilometrów (na 1 km/2 przypada już tylko ok. 0,059 km torów). W Niemczech funkcjonuje 43,5 tys. kilometrów sieci kolejowych (dane za 2014 rok). To oznacza, że na 1 km/2 niemieckiego terytorium przypada 0,120 km torów, czyli dwa razy więcej niż w Polsce. Mimo to nikt zza Odrą nie planował masowej likwidacji sieci kolejowej.
~dziecko we mgle2019-06-10 10:49:34 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Nie wiem czy jest to w pewnym sensie trafne ale myślę że Jelenia dużo by uzyskała gdyby skład osobowy mógł "zaparkować" jak najbliżej centrum.Obywatele są przyzwyczajeni że wysiadają tuz obok galerii.A nawet najlepiej w środku marketu.
~Komentarz został usunięty2018-09-25 13:12:58 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 12:58:34 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 12:47:03 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 12:33:34 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 12:19:50 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 11:59:21 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 10:55:48 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 10:41:58 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 10:21:14 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 10:08:49 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-25 09:52:42 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-10-22 15:30:29 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty