Premier o A4: Dodatkowy pas, albo oddzielna nitka? Nie wcześniej niż w 2023 roku

el | Utworzono: 2018-06-09 19:16 | Zmodyfikowano: 2016-05-24 08:19
Premier o A4: Dodatkowy pas, albo oddzielna nitka? Nie wcześniej niż w 2023 roku -

Zostanie otwarta trasa S3, która jest wpięta właśnie w A4 w okolicach Legnicy. - Zdaję sobie sprawę, że za kilka lat będzie ona jeszcze bardziej zakorkowana, pełna. Jest to w naszych planach. Nie jest to marzenie - 2030 rok, ale to też nie jest 2020 rok - podkreślał szef rządu. 

17 procent - o tyle w ostatnich latach zwiększył się tymczasem ruch na drogach międzynarodowych na Dolnym Śląsku. Chodzi głównie o autostradę A4. A będzie tylko gorzej. Według badań przeprowadzonych dla GDDKiA za 15 lat natężenie ruchu w okolicach Wrocławia - chociaż trudno to sobie wyobrazić - będzie dwukrotnie większe (ponad 100 tys. samochodów na dobę, obecnie to 50 tys. aut na dobę). I to nawet jeśli zostanie dobudowany trzeci pas ruchu między Wrocławiem a Legnicą. A plany dotyczące dobudowy trzeciego pasa i pobocza między Wrocławiem a Legnicą nie znalazły się jak dotąd w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. - Nie ma na co czekać - alarmował w maju 2016 roku, na antenie Radia Wrocław, Maciej Zathey z Instytutu Rozwoju Terytorialnego, który także prognozował przepustowość na A4:

Maciej Zathey z Instytutu Rozwoju Terytorialnego:

Plany ma także GDDKiA. Chodzi o poszerzenie drogi A4 na odcinku Wrocław – Krzywa oraz autostrady A18 na odcinku Krzywa – Golnice. Mówił niespełna dwa lata temu Maciej Wołodko z wrocławskiego oddziału dyrekcji:

Badania natężenia ruchu wykonywane są co 5 lat. Ostatni Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony został w 2015 roku. W porównaniu do 2010 roku, ruch na drogach krajowych w woj. dolnośląskim wzrósł o 11 procent. O 17% wzrósł na drogach międzynarodowych, na pozostałych drogach krajowych w woj. dolnośląskim spadł o 1%. Średnie dobowe natężenie ruchu na wspomnianym odcinku autostrady A4 wynosi (pojazdów silnikowych na dobę, łącznie w obu kierunkach):

• Między węzłem Złotoryja a węzłem Legnica: 28882
• Między węzłem Legnica a węzłem Wądroże Wielkie: 31687
• Między węzłem Wądroże Wielkie a węzłem Budziszów: 33901
• Między węzłem Budziszów a węzłem Kostomłoty: 31549
• Między węzłem Kostomłoty a węzłem Kąty Wrocławskie: 47570
• Między węzłem Kąty Wrocławskie a węzłem Pietrzykowice: 46055
• Między węzłem Pietrzykowice a węzłem Wrocław Południe: 49366
• Między węzłem Wrocław Południe a węzłem Bielany Wrocławskie: 50037

Więcej o GPR 2015: http://www.gddkia.gov.pl/pl/2551/GPR-2015


Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2019-05-30 00:47:08 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~TotalitarnyDemokrataXD2019-05-30 00:46:43 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Dlaczego tracone są nasze pieniądze? Nie wiem jak to wygląda na innych odcinkach, ale pomiędzy Wrocławiem, a Legnicą budowane są ogrodzenia w celu zagrodzenia przejścia zwierzętom. No dobrze, ale słupki są wmurowywane obok pasa, a miała ruszyć budowa kolejnego pasa A4 i pasa awaryjnego. Będzie trzeba zlikwidować ogrodzenie, by zbudowac pas...
~Keczap2018-06-11 07:56:31 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Pierwsze primo: ujednolicić system poboru opłat na wszystkich autostradach, w PL każda ma własny i to jest chore. Drugie promo: skasować bramki, wprowadzić winiety albo system oparty na sczytywaniu tablic. Bramki to antyteza autostrady. Trzecie primo: policja autostradowa - im więcej tym lepiej + drakońskie kary dla idiotów (jazda na zderzaku, poganianie światłami, zajeżdżanie drogi, jazda pasem awarynym, w tym pod prąd, egzekucja zakazu wyprzedzania przez ciężarówki). Policja na siebie zarobi, chamstwo na drogach jest straszne. Czwarte primo: TIRy na tory, przynajmniej jadące tranzytem od granicy do granicy (ale Pan Premier broni firm transportowych jak niepodległości, bez sensu, gdzie efektywność energetyczna?). Secundo: edukacja, edukacja, edukacja - jak można być dobrym kierowcą po 15 czy nawet 30 godzinach nauki praktycznej, bez szkolenia autostradowego?
~bbb2018-11-07 13:04:27 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Jak ktoś jedzie lewym pasem z małą prędkością i blokuje inne auta to trzeba go pogonić światłami.
~dziecko we mgle2018-06-10 13:43:40 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Co tam jest do liczenia na premiera w temacie drogi szybkiego ruchu A4,ma za dużo tematów do realizacji.Jest to gardłowy temat dla Dolnego Śląska i tylko ludzie z naszego rejonu mogą to rozwiązać.Inaczej co tydzień "zdarzenie drogowe" czyli makabra .
~Piotr2018-06-09 23:48:43 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
no coz...najblizsze wybory juz za rok...nie musimy czekac do 2023 i patrzec , az kolejne osoby umieraja na tej drodze.
~Szymon2018-06-09 21:18:30 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Skasowac te beznadziejne bramki. Blokuja i hamuja. Zrobic przesuwane barierki odgeadzajace. W razie wypadku ruch przelacza sie na pas znaprzeciwka.
~elka2017-01-12 18:19:08 z adresu IP: (82.225.xxx.xxx)
Ta autostrada to jest jedna wielka katastrofa rzad sie godzi bez zastanowienia na wypadki spowodowane gestoscia ruchu a co za tym idzie na smierc swoich obywateli!!!!! WSTYD
~...2016-05-24 19:12:29 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Zamiast na przebudowę A4 Krzyżowa-Wrocław i A18 kasa pójdzie na budowę S19, a zamiast dokończenia A1 będzie A2. Niestety rozbudowa drogi lub linii kolejowej nigdy nie będzie tak monumentalna jak budowa ekspresówki 2x2 we wschodniej Polsce. A to jakie dana droga będzie mieć natężenie ruchu to już drugorzędna sprawa dla rządzących...
~Kierowca2016-05-24 09:38:38 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A gdzie hasło tiry na tory? W rozwijającym się państwie wydaje mi się że tir z ładunkiem powinien od dostawcy klienta jeździć z punktu do najbliższej większej stacji PKP a nie po całej Polsce!
~kmicic2016-05-24 09:21:27 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Można było od razu zbudować trzy pasy+awaryjny, a nie teraz biadolenie...
~....2017-10-14 08:18:05 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
od razu czyli przed 1939?