Reklamy vs estetyka. Czy park kulturowy działa?
Od wprowadzenia w życie nowych zasad w okolicy ścisłego centrum z ulic zniknęło blisko 500 wielkoformatowych reklam, banerów czy tzw. potykaczy. Wielu restauratorów musiało zmienić kolor ogródków na ecru pod groźbą nawet 500 złotych mandatu.
Straż Miejska również nie próżnowała i takich kwitów wręczyła w ciągu ostatniego roku prawie 400. Mimo to, zdaniem Wrocławian problem nadal jest widoczny, bo wiele witryn sklepowych wciąż jest zaklejonych reklamami, a w Rynku nadal kosze na śmieci wypełniają się ulotkami:
Jak tłumaczy Beata Kleszcz z magistratu, pracy nadal rzeczywiście jest dużo, bo żeby osiągnąć sukces najpierw trzeba zmienić mentalność wielu osób:
Park kulturowy we Wrocławiu zajmuje blisko 200 hektarów i obejmuje teren od ulicy Piłsudskiego aż do Wyspy Słodowej i od Placu Jana Pawła II do Podwala. Dokładną mapę można znaleźć na stronie internetowej Radia Wrocław.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.