Plan transportowy Wrocławia: Bez tramwaju na Jagodno

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2016-04-15 21:35 | Zmodyfikowano: 2016-04-15 21:35
Plan transportowy Wrocławia: Bez tramwaju na Jagodno -

Komunikacja miejska we Wrocławiu do 2022 roku ma opierać się głównie na tramwaju. Wiemy jednak, że ani Psie Pole ani Jagodno nie doczekają się komunikacji szynowej, co najmniej przez najbliższe kilka lat. To właśnie ten wątek spotkania nt. poprawy jakości transportu miejskiego budził dziś największe kontrowersje.

Urzędnicy tłumaczyli, że tramwaj na Jagodno nie powstanie, bo osiedle ma zbyt mało mieszkańców. Według danych magistratu, w 2015 roku na osiedlu mieszkały 3704 osoby. W 2016 liczba ta wzrośnie do 4807. To nie wystarczająco, żeby budowa specjalnej linii tramwajowej była opłacalna. Te dane wywołały bardzo mocne komentarze miejskich aktywistów i polityków.

- Na Jagodnie kończy się budowa nowego osiedla. Argumenty miasta są więc całkowicie oderwane od rzeczywistości - twierdzi Wojciech Kurzyjamski z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia.

- Niestety, cały czas rozmawiamy o dokumencie pełnym błędów, których ani Miasto, ani autor wciąż nie poprawiają. Poza tym te konsultacje przypominały raczej rozpaczliwą obronę oblężonej twierdzy - na wiele bardzo istotnych, wręcz zasadniczych pytań nie otrzymaliśmy przekonujących odpowiedzi. Czasami nawet żadnych odpowiedzi. Poza tym - obawiam się, że całe te konsultacje to tylko gra pozorów, skoro prezydent zapowiada, że trzeba uchwalić Plan nawet z błędami a wiceprezydent twierdzi, że dokument błędów nie zawiera i komunikacja będzie wyglądała tak, jak opisano w Planie. Przykro, że my, mieszkańcy, nie jesteśmy traktowani poważnie - podsumowuje Wojciech Kurzyjamski.

- Tego się słuchać nie da! Krótkowzroczność, brak wizji, strategii, znajomości miasta i realnych warunków. Miasto zasłania się tylko danymi dotyczącymi osób zameldowanych, a nie realną liczbą mieszkańców. Na fakt, że w najbliższych latach będzie 26 tys. mieszkańców [33 tysiące mieszkańców ma mieć docelowo Jagodno - dane przekazane przez Urząd Miasta we Wrocławiu] wzruszają ramionami i mówią, że to wtedy będziemy się martwić. Gdzie wizja, gdzie strategia w tym całym planowaniu? Gdzie sens, gdzie logika? - napisał na swoim profilu na Facebooku były kandydat na prezydenta Wrocławia Tomasz Owczarek.

Alek Obłąk ze stowarzyszenia Akcja Miasto stwierdził krótko: na razie nie ma nowego planu transportowego, a nad obecnym nie ma już sensu dyskutować. Czekamy na nowy i wtedy znów usiądziemy do stołu. Czekamy na poprawienie błędów merytorycznych i przedstawienie planu rozwoju komunikacji zbiorowej, a nie stagnacji i pogarszania jakości. Mamy nadzieję, że mieszkańcy wkrótce będą mogli konsultować porządnie przygotowany plan.


Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Piotr2016-04-19 11:07:43 z adresu IP: (78.31.xxx.xxx)
Jagodno, Jagodno... A na północy też rośnie ogromne osiedle - Zespół Urbanistyczny Kminkowa i nikt o tym nie mówi, że 10 tys. mieszkańców nowego osiedla (docelowo według planów BRW, a pewnie więcej sądząc po gęstości zabudowy) + mieszkańcy domków jednorodzinnych na Widawie i Lipie Piotrowskiej powinni mieć też chociaż przyzwoite możliwości korzystania z komunikacji zbiorowej! Np. przez ul. Kominiarską kursuje tylko 305 od poniedziałku do piątku w godzinach szczytu i to zachęta do niekorzystania z samochodu? Oczywiście według magistratu tu prawie nikt nie mieszka, mapy też są nieaktualne i oficjalnie na Lipie jest mniej mieszkańców niż 20 lat temu!!! Dlaczego na Żmigrodzkiej tramwaj ma pętlę koło Marino, a nie dalej? Dlaczego nie można dojechać rowerem do osiedla Widawy? Dlaczego chodniki kończą się na Żmigrodzkiej i Obornickiej? Czy to się w końcu zmieni?
~sza2016-04-16 18:22:28 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
"Według wyliczeń magistratu na osiedlu w 2016 i 2017 roku będzie mieszkać 147 osób, a więc budowa specjalnej linii tramwajowej jest nieopłacalna". Że niby co?! 200 MIESZKAŃ planuje oddać sam Murapol licząc po 3 osoby/rodzinę to 600 osób, a takich inwestycji jak Murapol jest obecnie więcej. Poza tym dlaczego ludzie postrzegają Jagodno jako osiedla przy Vivaldiego? Co z pozostałymi mieszkańcami domków jednorodzinnych? Wyobrażam sobie, że na trasie na Jagodno będzie kilka przystanków co najmniej 3 i cały ten region będzie ujęty w rachunkach. Wg moich szacunków obecnie mieszka na Jagodnie 30 tys osób, mało? Tramwaj Skody 16T mieści max 243 osób więc poniżej 1% szacowanych mieszkańców. Ok, nie wszyscy jeżdżą, tramwaj też jeździ nie 1 a więcej, ale niech ktoś przedstawi na podstawie jakich szacunków mówi, że Jagodno ma za mało mieszkańców, bo ja liczę i dla mnie jest wystarczająca liczba osób.
~Piotr Kaszuwara2016-04-18 21:06:18 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Witam serdecznie. Chciałbym wyjaśnić nieporozumienie dotyczące liczby mieszkańców Jagodna. Rzeczywiście 147 pojawiło się na slajdach, ale liczba ta dotyczyła jedynie jednej części całego osiedla. Przepraszam Czytelników i Słuchaczy za ten błąd. Dane oczywiście zostały już skorygowane, co nie zmienia wydźwięku przygotowanego przeze mnie materiału. Pod artykułem zamieściłem także sporny slajd. Łączę ukłony, Piotr Kaszuwara.
~aga2016-04-18 12:45:40 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
A może to dziennikarz nierzetelnie przygotował informacje?
~xxx22016-04-16 11:12:55 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Niekompetentni zlecili, niekompetentni wykonali - reka reke myje. Pieniadze wyrzucone w bloto. Nic nowego.
~Komentarz został usunięty2016-04-16 01:41:49 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Po co Dutkiewiczowi MPK?2016-04-15 22:27:37 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Plan ten to tylko podkładka do czesania unijnych dotacji do końca kadencji. Szlachta ZbiorKomem nie jeżdzi, a plebs niech dyskutuje na konsultacjach