REAKCJA 24: Dlaczego na ul. Nowogorlickiej nie ma ronda?
Nowa audycja w Radiu Wrocław: REAKCJA 24. Prowadzący Małgorzata Majeran-Kokot i Marek Obszarny będą się spotykać na antenie ze Słuchaczami od poniedziałku do piątku między 12.00 a 13.00. To czas wspólnego rozwiązywania problemów, wyjaśniania, zadawania pytań ekspertom, rozmów na żywo.
Do dyspozycji słuchaczy jest telefon o łatwym do zapamiętania numerze: 71 391 00 00. Warto go sobie zapisać w komórce, bo nigdy nie wiadomo, kiedy się przyda. Na rozmowy czekamy codziennie od poniedziałku do piątku między 12.00 a 13.00 - będziemy wtedy do dyspozycji na antenie Radia Wrocław. Telefon REAKCJI 24 jest też dostępny przez 24 godziny 7 dni w tygodniu - wtedy połączenia zostaną nagrane, my je odsłuchamy i zareagujemy. REAKCJA 24 od poniedziałku do piątku między 12.00 a 13.00. Bądźmy razem, bo razem możemy więcej!
Poniżej temat, o którego wyjaśnienie poprosiła nas pani Dominika:
Szanowna Redakcjo,
kilka miesięcy temu oddano do użytku nową ulicę Nowogorlicką i z tego, co pamiętam w planach było rondo właśnie u zbiegu Nowogorlickiej, Gorlickiej i Mulickiej. Niestety rondo nie powstało, obowiązuje reguła prawej ręki i w godzinach szczytu jest tam istny Armagedon. Poza licznymi osiedlami są tam też żłobek i przedszkole, więc nie trudno się domyśleć, jak wygląda sytuacja np. w okolicach godz. 16. Nie rozumiem dlaczego zrezygnowano z planu ronda, bo to idealne miejsce na takie rozwiązanie.
Widzę, że gościem będzie Pani z organizacji ruchu, to może akurat będzie umiała pomóc :)
Pozdrawiam
Dominika
Odpowiada Elwira Nowak, Urząd Miejski Wydział Inżynierii Miejskiej:
Faktycznie, jedna z kilku koncepcji rozwiązania skrzyżowania ulic Nowogorlickiej, Gorlickiej i Mulickiej przedstawiała rondo. Jednak z uwagi na ograniczenia terenowe można było zaprojektować tylko tzw. mini rondo, którego średnica zewnętrzna nie przekracza 22 m a wyspa środkowa jest przejezdna.
Tego rodzaju rozwiązanie nie jest zalecane na ulicach pełniących istotną funkcję ruchową a nowo projektowana droga miała stanowić ważne połączenie drogowe na osiedlu.
Ponadto zajmowało zdecydowanie więcej przestrzeni niż skrzyżowanie klasyczne, jezdnia ronda mocno zbliżała się do istniejącej zabudowy. Ponadto analiza rozwiązania w kształcie mini ronda wykazała kilka innych nieprawidłowości, ograniczających zastosowanie mini ronda, w tym niekorzystny kąt krzyżowania się wlotu ulicy Mulickiej z jezdnią ronda, nieproporcjonalnie małe w stosunku do pozostałych wlotów obciążenie ruchem wlotu od strony ulicy Mulickiej, stały ruch pojazdów komunikacji autobusowej ( 4 linie przelotowe, 5 pętlących) zmuszonych do przejeżdżania przez wyspę środkową.
Z w/w względów do dalszego projektowania wybrane zostało rozwiązanie w kształcie skrzyżowania zwykłego. Odnośnie funkcjonowania obecnego rozwiązania informuję, że w porozumieniu z miejscową Radą Osiedla jesteśmy na etapie opracowywania projektu usprawniającego przejazd przez skrzyżowanie z ulicą Gorlicką ulicą Nowogorlicką od strony ronda. (fot. Wroclaw.pl)
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.