Samochód i zima (PORADNIK)
Załóżmy, ze przejeżdżamy samochodem 20 tysięcy kilometrów rocznie. Po 5 latach mamy na liczniku 100 tysięcy. Załóżmy, że po 50 tysiącach będziemy musieli wymienić gumy, a jeździmy tylko na jednym komplecie wielosezonowych. Tak więc w ciągu 5 lat zużyjemy 2 komplety. Jeśli jednak zmieniamy ogumienie zimą, a niezależnie od sezonu przejeżdżamy równą liczbę kilometrów, to oba komplety, zimowe i letnie, też wystarczą nam na 5 lat. W takim przypadku nie ma żadnej różnicy. Oczywiście, stopień zużycia, liczba przejechanych kilometrów i inne czynniki mogą sprawić, że ta zasada się nie sprawdzi. Jednak przeciętny kierowca, może przyjąć, że często takie wyliczenia zadziałają.
ekspert motoryzacyjny
Dziś w poradniku będzie o przygotowaniu samochodu do zimy. Chociaż ta pora roku trwa już od jakiegoś czasu, na poprawki nigdy nie jest za późno. Zresztą prawdziwą zimę mamy dopiero od kilku dni. Będzie mówili o porządkach poprawiających bezpieczeństwo, o akumulatorach, problemach z rozruchem. Przy okazji także o tym, jakie problemy możemy mieć używając kabli rozruchowych.. Najtańsze widzieliśmy za 19,99. Ale to nie będzie najlepszy wybór. Lepiej wydać więcej i mieć pewność, że spełnią swoją rolę - po prostu wytrzymają.
POSŁUCHAJ PORAD EKSPERTA
1.
2.
3.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.