ZŁOTY POCIĄG: Odkrywcy zamierzają kopać (POSŁUCHAJ)

| Utworzono: 2015-12-23 07:52 | Zmodyfikowano: 2015-12-23 07:52
ZŁOTY POCIĄG: Odkrywcy zamierzają kopać (POSŁUCHAJ) - fot. Michał Wyszowski, Barbara Szeligowska
fot. Michał Wyszowski, Barbara Szeligowska

Odkrywcy pociągu nie składają broni. Jak ustaliło Radio Wrocław, jeszcze w tym miesiącu zostanie złożony wniosek o rozpoczęcie prac ziemnych. Jest już gotowy plan działania, został także powołany specjalny zespół, który ma przeprowadzić całą operację.

W jego skład wchodzą także specjaliści od kolejnictwa. Piotr Koper mówi, że kopanie to po prostu konieczność.

Wałbrzych nie będzie blokował prób odkopania legendarnego już złotego pociągu. Prezydent miasta Roman Szełemej stawia jednak dwa warunki: zachowanie warunków bezpieczeństwa oraz pokrycie kosztów całej operacji. Przypomnijmy, że gmina w ubiegłym tygodniu otrzymała dwa, sprzeczne ze sobą raporty. Według naukowców pociągu nie ma, według odkrywców mogą być nawet dwa. Odkopanie to jedyny sposób na przecięcie tych spekulacji.

Zgodę na przekopanie działki przy 65. kilometrze musi wydać kolej.



Posłuchaj:

Prezydent Roman Szełemej dla Radia Wrocław:

- To musi być przede wszystkim bezpieczne. To jest przecież obciążona trasa kolejowa. Obok jest jeden z najbardziej uczęszczanych wiaduktów w województwie. Codziennie przejeżdżają tam tysiące samochodów. To jest miejsce bardzo intensywnie wykorzystywane. Na to wszystko muszą być odpowiednie zgody: konserwatora zabytków, zarządcy terenu, czyli PKP. Kopanie tam musi mieć sens. W tej sprawie musimy kierować się rozsądkiem i dystansem.

Rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe, Mirosław Siemieniec

- Nie trafiło do nas jeszcze takie zgłoszenie. Jeżeli tak się stanie, będzie przede wszystkim sprawdzane pod względem tego czy są wszystkie zgody podmiotów do tego upoważnionych. Polskie Linie Kolejowe prowadzą ruch na trasie Wrocław - Jelenia Góra i priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa na tej trasie.

 


Komentarze (30)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~pszczyniok2016-01-28 09:05:14 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
muwili ze w Krakowie jest smok. To bzdura bo on dawno zdeh
~inkasent2015-12-26 00:33:10 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
ostatnio było sporo noszenia
~rocky 82015-12-25 22:10:21 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Jedzie pociag z daleka i jest wielka beka
~wafel SS2015-12-25 22:04:43 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Pilnuje zlota i ,,pociagu,,do niego
~CHUJ2015-12-25 22:00:29 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
WYNIOSLEM Z TEGO POCIAGU WSZYSTKIE ZLOTO I HUJ WAM W DUPE
~Ali2015-12-25 21:03:22 z adresu IP: (89.231.xxx.xxx)
Studnię o głębokości 8 m można w kilka dni wykopać, koszt rzędu 2000 zł (100 zł od kręga plus kręgi) i wszelkie wątpliwości wyjaśnić. Nie ma wielkich prac i zagrożeń. I nie wiem po co to mydlenie i granie na czas.
~sołtys2015-12-25 15:42:10 z adresu IP: (83.3.xxx.xxx)
Nie wspomina się wywiezienia skarbów zaraz po wojnie z MRU ? [znaczną część podziemnych umocnień i tuneli nadzorowali Rosjanie z bazy Kęszyca Leśna ]
~Realista 2015-12-25 15:27:57 z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
Nikt nie dostanie pozwolenia na takie prace wydobywcze , nie w naszym kraju , tu od początku robi się wszystko by to " rozmydlić " .
~TUSK2015-12-24 15:15:19 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Gdzie ten pociąg? Co za bzdura ciągnie się od wakacji. Ile mam tłumaczyć, że nie ma żadnego pociągu. Czy jesteście przygłupami? Ta wrzawa napędza koniunkturę, aby mówić o zasyfionym Wałbrzychu, gdzie skala samobójstw i bezrobocie jest jedno z największych w kraju. Tym się zajmijcie
~Kaczyński2015-12-27 22:06:25 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
No to chyba dobrze że napędzają biznes, spadnie bezrobocie i wynikająca z niego skala samobójstw.
~jmkk2015-12-27 08:53:43 z adresu IP: (37.152.xxx.xxx)
sam jestes przygupem baranie
~VFK2015-12-24 11:03:53 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
To co mamy w naszym kraju skomplikowany system papierkowy to przechodzi ludzkie pojęcie. Nie zdziwię się jak nie dostaną panowie pozwolenia na wykonanie odkrywki. Dlaczego ? Sprawa jest politycznie prosta. Nie będę się rozpisywał w tym temacie. Jest jeszcze jeden problem. Jeżeli ktoś myśli , że złoty pociąg to zapomniany skład, to jest w wielkim błędzie. Nie ma zapomnianych, nazwijmy to "skarbów" z tak niedalekiej przeszłości. Bezwzględnie powinno się sprawdzić to co tam jest czy też tego czego tam nie ma jak twierdzą "fachowcy" z AGH. Odkrywka to jedyny sposób na wieli tryumf dla odkrywców, porażka dla AGH albo odwrotnie. Tak czy inaczej należy to sprawdzić, aby przekonać się kto miał rację. Nie bądźmy pośmiewiskiem dla innych państw. Niezaradność, opierzchałość, brak kompetencji to już zwyczaj zakorzeniony na urzędniczych stołkach. Życzę panom odnalezienia tego składu tylko po to aby pokazać urzędnikom w naszym kraju co jest warta ich papierkowa polityka.
~Emigrantka2015-12-25 20:21:57 z adresu IP: (79.197.xxx.xxx)
Madra wypowiedz!
~hasiok2015-12-24 10:11:29 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Nawet jak pociągu nie ma,chwała tym Panom za reklamę tego regionu,bravo
~Zobaczymy2015-12-24 02:02:31 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Taaa " nie widzę przeszkód". Po kombinacjach służb i kacyków wszelakich udowadniających że pociągu nie ma nie było i nie potrzeba, wiadomy "Zarządca" terenu, na zlecenie tych samych służb na końcu nie wyrazi zgody na wykonanie jakichkolwiek prac, z uwagi na jednak istniejące zagrożenie dla ruchu kolejowego lub z innych arcyważnych powodów. Tak zrobili ze Słowikowskim i tak zrobią teraz.Wszak to demokratyczne państwo cudów.
~arturbmw2015-12-24 00:49:49 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
We wrześniu 1939 roku prezes Banku Polskieg zapobiegawczo polecił wysłać transporty złota do skarbców w Siedlcach, Brześciu, Zamościu i Lublinie. Pozostałe sztabki o wadze 15 ton załadowano złota autobusy Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych. Na początku października 1939 roku cały transport złota trafił do bazy marynarki wojennej. 31 maja polskie sztabki wywieziono ze skarbca Nevers. Trafiły wraz z belgijskim, również ewakuowanym, złotem do bazy marynarki wojennej w Lorient. 16 czerwca krążownik z polskimi złotem wyszedł w morze. Okręt dotarł do Maroka, a następnie Senegalu. Tam wyładowano skrzynie i wywieziono 800 kilometrów w głąb Afryki. Dopiero w 1946 roku prawa do dysponowania zasobami Banku Polskiego nowe władze. Złoto fizycznie nigdy nie wróciło do kraju. Zostało wykorzystane przez nowe władze.
~koles 2015-12-23 22:23:43 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
co tu tuszować chyba tobie głowe . ja mam titanica na ogródku jest zakopany moze ktoś pomoze bzdury i jeszcze raz bzdury a ciemnota sie nabiera
~ada2015-12-23 22:22:10 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
po pociagu zastały stare tunele zakopane i powysadzane nabili wałbrzychowi koniektury to co niemcy mieli to dawno wywieżli 70 lat temu
~Paweł2015-12-23 22:55:14 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Wg Jerzego Rostkowskiego Wałbrzych i okolice były ośrodkiem przemysłu lotniczego, ulokowanego przede wszystkim pod ziemią w dawnych sztolniach. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby pociąg tam był. Trzymam kciuki za całą akcję odkopania/Przewiertu do domniemanego tunelu.
~pomorzanin2015-12-23 22:00:22 z adresu IP: (91.222.xxx.xxx)
Panowie kopać i jeszcze kopać !!! To nasza historia Polski, a to jest cudo świata! Róbcie to szybko, bo komuś bardzo zależy żeby to zatuszować.
~Ślazak2015-12-23 20:51:42 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ave Silesia!
~piroman642015-12-23 18:07:08 z adresu IP: (91.216.xxx.xxx)
Witom! Powiym tak!: w tym kraju wszysko jes inne niż powinno! Biercie sie do roboty i niy dawejcie sie!!! dwa miesionce larma i nic niy wyszło!.....coś mi sie zdaje że jakiś palant rzondowy chce położyć łapa na tym! musicie szybko działać-co z serca Wom życze!!!
~wałbrzyszanin2015-12-23 17:44:11 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
O czym jest ta dyskusja? O tym pociągu, którego nie ma i nigdy nie było. Naród dał się nabrać dziennikarzom, którzy nakręcają sensacje. Co za absurd. Sytuacja z pociągiem przypomina KOD - to ci co niby walczą o demokrację a tak naprawdę stracili władze po wyborach. Pociągu nie ma - a ci dalej - Będziemy kopać! To ku...wa kopcie. Jak znajdziecie to wtedy zawiadomcie media
~gazeta polska2015-12-23 16:45:05 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Pociagi sa na 200%. Malo kto wie ze tydzien po badaniach w krakowskiej gazecie opublikowano przeciek z AGH ze naukowcy potwierdzili znalezisko znajdujac 2 duze anomalie. Ktos prawdopodobnie interweniowal i ingerowal w opublikowane wyniki
~paweł2015-12-23 16:34:55 z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
i oto chodzi kopac i wszystko jasne 80zł na godzine to nie majatek powodzenia panowie
~antybloker2015-12-23 16:33:15 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Obawiam sie ze wlasnie o te pozwolenia temat moze byc znowu zablokowany gdyz wspomniane instytucje moga byc filtrowane przez tzw. Blokerow. Przypominam ze pana Slowikowskiego 13 lat temu oficjalnie zablokowala wlasnie kolej mimo iz posiadal wszystkie zezwolenia.
~pszczyniok2015-12-23 13:49:24 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
tam som czy pociongi
~Arti2015-12-23 13:00:35 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Oni muszą coś wiedzieć - tam coś jest. W przeciwnym razie nie pakowaliby się na kolejne koszta i ośmieszenie.
~HAINRIH2015-12-23 11:48:08 z adresu IP: (77.89.xxx.xxx)
legenda legendą a jeśli jest rzeczywiście - skąd mozna wiedzieć czy ktoś nie stoi za tym i nie trzyma tak zwanej łapy by nie ruszać tego mam na myśli tych naukowców z Krakowa -możliwe że coś tam im pokazało lecz zawsze można coś zatuszować - może jest ktoś nad nimi i mają postępować tak a nie inaczej. A tak wogóle elektronika i różne cuda wianki z nią związane też potrafi zawodzić nawet ta najlepsza i z górnej półki cenowej - moje zdanie jest też takie by kopać a nie opierać się na pomiarach ,badaniach i różnego tego typu spekulacjach - BO NIC TAM NIE MA co do ODESSY zgoda kożystała z tego ta organizacja lecz nie aż w takim stopniu by wszystko wykożystać ale cóż możliwe że jest coś więcej jeszcze, troche też dziwne że przez tyle lat nikt się nie interesował tym odcinkiem kolejowym i od razu
~OZON2015-12-23 08:48:29 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Przecież to tylko legenda... wraca jak bumerang jako temat zastępczy do tego co dzieje się na scenie politycznej w kraju... Niemcy pod koniec wojny posiadali jakieś tam depozyty ale operacje ODESSA i podobne też pochłaniały wiele sztabek złota... Informacje o strażnikach złota w dolnośląskim... to ludzie którzy może odkryli jakieś skrytki ale nie za duże, albo wiedzą coś tam z tym jednym małym ale, że wiedza jest szczątkowa i nie starczy na odkrycie całego depozytu... Jak by jednak nie patrzeć na temat poszukiwań skarbów dla Wałbrzycha i okolic to super reklama ;)