Internauci mają pomysł, jak rozładować korki

| Utworzono: 2015-11-13 08:06 | Zmodyfikowano: 2015-11-13 08:06
Internauci mają pomysł, jak rozładować korki - fot. prw.pl
fot. prw.pl

Mieli dosyć absurdów drogowych więc postanowili zadziałać. Internauci z forum wieżowców polskich stworzyli wrocławski katalog usprawnień komunikacyjnych. Ten już wnet ma trafić pod urzędniczą lupę.
"Pokazujemy to z czym każdy z nas codziennie się styka, a czego nie widać zza urzędniczego biurka" - mówi Przemysław Filar z Towarzystwa Upiększania Miasta:

Propozycji jest sporo. Przejścia dla pieszych, buspasy (m.in na alei Hallera), regulacja sygnalizacji świetlnej, zlikwidowanie przystanku autobusowo-tramwajowego "Dyrekcyjna" czy utworzenie ekspresowej linii autobusowej na lotnisko. To tylko kilka spośród rozwiązań proponowanych przez wrocławskich internautów. 

Każda propozycja ma nie tylko opis, ale również wyszczególnione zalety i ewentualne wady. "To rozwiązania absurdów, które codziennie dotykają wszystkich użytkowników miasta mówi jeden z forumowiczów" - wyjaśnia Piotr Palacz:

Propozycję popiera społeczny rzecznik pieszych - Aleksandra Zienkiewicz:

Katalog jeszcze nie trafił w ręce urzędników, ale ci zapowiadają, że dokładnie przeanalizują pomysły wrocławian.

Posłuchaj całego materiału:


Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Adam2015-11-13 19:56:22 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Akurat buspasy to niekoniecznie dobre rozwiazanie. W Czechach (np. Pardubice) likwidują buspasy i...znikają korki w miastach, a transport miejski działa równie punktualnie jak przy buspasach. Wystarczyłoby kilka przejść podziemnych lub kładek nad ulicą na dużych arteriach czy skrzyżowaniach i średnia prędkość poruszania sie po mieście od razu by się podniosła.
~Maciej2015-11-14 08:33:49 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Parubice to małe miasto więc nie ma co porównywać. We Wrocławiu jest za dużo samochodów, które po prostu nie mieszczą się w układzie drogowym. Żadne antymiejskie kładki czy tunele nie pomogą, tylko uprzykrzą życie pieszym. Rozwiązaniem problemów jest utworzenie sprawnej, punktualnej i często kursującej komunikacji zbiorowej, kolei aglomeracyjnej, systemu parkingów typu P+J oraz zwiększenie udziału komunikacji alternatywnej w ruchu miejskim. Obecne danej odnośnie ruchu we Wrocławiu to 60% przypada samochodom, 35% kz. Gdyby te proporcje zrównoważyć, gdyby z samochodów korzystali Ci co na prawdę muszą, gdybyśmy zmniejszyli ilość samochodów wjeżdżających do miasta z okolicznych gmin to sytuacja na drogach uległaby znacznej poprawie.
~baku2015-11-13 12:18:28 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Gdyby nie celowe działanie urzędników, nie byłoby korków. Teraz zamiast pozytywnych działań, które mogłyby uatrakcyjnić komunikację zbiorową, prowadzone są działania typowo negatywne, jedynie zniechęcające kierowców. Nie oferuje się niczego wzamian. Buspasy na dwupasmówkach czy przejścia dla pieszych to właśnie nic innego jak zniechęcanie, a nie zachęcanie. Zachęcanie polega zaś na rozbudowie infrastruktury tramwajowej i poprawie skomunikowania środków transportu - a takich inwestycji u nas NIE MA - przy zachowaniu dowolności wyboru środka transportu. Tymczasem prawie wszystkie obecne działania to czysta fikcja która działa na papierze. P. S. ja jako osoba pracująca w mieście 30 km od domu nie mogę skorzystać z komunikacji, więc dlaczego utrudnianie życia ma dotyczyć też mnie? Nie mierzcie wszystkich kierowców jedną miarą... Rozwój, czy to gospodarczy, czy rozwój miasta, nie może polegać na wycinaniu konkurencji, ale na promowaniu wzrostu konkurencyjnośc - tutaj: komunikacji miejskiej.
~krz2015-11-13 11:24:01 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Właśnie, Olsztyn reaktywuje tramwaje i to w najlepszym stylu z nowoczesną infrastrukturą i taborem, a Wrocław od czasów budowy linii na Leśnicę za komuny zrobił tylko krótkie ogryzki linii na Gaj i Kozanów. Wprowadził ITS i tablice elektroniczne na przystankach, ale ich możliwości nie są wykorzystywane. Raz jechałem spóźnionym tramwajem z Krupniczej na Krzyki i udało się dojechać w 10 minut, podczas gdy jadący zgodnie z rozkładem tramwaj potrafi się wlec nawet 20 minut, stając na wszystkich światłach po drodze. Gdyby ITS rzeczywiście priorytetował tramwaje, to byłyby bardzo konkurencyjne do jazdy samochodem.
~krycha2015-11-13 10:09:57 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
dokładnie, teraz każdy kupuje sobie starego wraka , w jednej rodzinie są po 3 samochody i wszyscy zdziwieni , że są korki ! Do tego Wrocław jest jednym z najbardziej zanieczyszczonym miastem w Europie , chorujemy przez to na ciężkie choroby. Musimy wszyscy zmienić naszą filozofię w głowach, a jako pierwsi muszą tą filozofię wprowadzać władze miast - musi nastąpić ograniczenie mocne aut osobowych w centrach miast i silna rozbudowa komunikacji zbiorowej.
~Maciej2015-11-15 00:58:59 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Spójrz sobie na nakłady finansowe w inwestycjach Wrocławiach. W ostatnich kilkunastu latach patologiczna większość pieniędzy szła na drogi. Czas na inwestycje w KZ. Dążąc do zwiększania przepustowości tylko zwiększymy liczbę samochodów, które już teraz nie mieszczą się w mieście. Jak uda nam się zrównoważyć ruch miejski, zwiększyć udział komunikacji zbiorowej i alternatywnych środków transportu, a zmniejszyć udział samochodów, to miasto się trochę odkorkuje. Teraz mamy 60% udział samochodów w ruchu + oczywiście auta spoza Wrocławia. Skoro obojętne są Ci uroki Starego Miasta i wolisz zwiedzać obrzeża to Twoja sprawa. Ale nie mów o umieraniu centrum, bo to nieprawda. W ostatnich latach odnotowywany jest znaczny wzrost ilości nowych lokali w centrum. To, ze akurat w rynku serwują dosyć kiepskie jedzenie to wina tylko i wyłącznie restauratorów. Zwalanie winy na brak możliwości wjazdu do rynku jest głupotą. Po pierwsze przestrzenie staromiejskie tylko stają się bardziej atrakcyjne po przekształceniach w strefy piesze, a po drugie miejsc parkingowych w centrum jest więcej niż kilka lat temu. Sam parking pod pl. Wolności mieści 10 razy tyle aut co chociażby ul. Św. Antoniego
~che 2015-11-14 17:34:52 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Maciej ty chyba w urzedzie pracujesz bo pleciesz jak oni :) pokaż te inwestycje ? ale te które zwiększyły przepustowość a nie zmniejszyły jak degradacja trazy wz żadnych nie ma nie ma komunikacji a bloki buduja na obrzerzach albo tu nie mieszkasz albo jesteś kosmitą. A jeśli myślisz że ktoś mając wybór jazdy do restauracji na obrzerzach z parkingiem i świetną kuchnia a rynek wybierze rynek gdzie nie ma gdzie zaparkować to ... życzę powodzenia prawda jest taka żę 10 lat temu rynek był kluczowym miejscem spotkań teraz bywam tam raz na rok i tyle
~Maciej2015-11-14 08:42:02 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Bzdura. Stare Miasto się rozwija a nie ulega degradacji. Nie wierz w te wypociny napisane przez jednego sfrustrowanego restauratora, który nie potrafi prowadzić biznesu. Co do komunikacji to zgadzam się, że wymaga ona inwestycji, ale tylko komunikacja zbiorowa. W ostatnich latach została wybudowana masa dróg. Teraz przyszedł czas na główne inwestowanie w zaniedbaną komunikację zbiorową. Poszerzanie dróg wylotowych tylko zwiększy korki, bo zachęci jeszcze więcej osób do wjeżdżania do ciasnego centrum. Avpowinnismy przede wszystkim zachęcać ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej. P.s w ostatnich latach w centrum nie ubyło, a przybyło miejsc parkingowych.
~che2015-11-13 20:15:52 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Człowieku pewnie jesteś strasznie młody i nie zauważyłeś ze w tym mieście nic nie zrobiono dla komunikacji miejskiej nie buduje się dróg wyjazdowych tlyko je korkuje kolejnymi swiatłami komunikacja miejska jest nie rozwijania tak jak infrastruktura drogowa od lat 60 a nawet się cofa(np ograniczanie trasy WZ) nie można mówić że infrastruktura się rozwija jeśli przez 30 ostatnich lat wybudowano raptem s 8 (za rządowe pieniaze) i jedna obwodnice środmiejska wypierdzelając jedonczesnie ludzi na obrzeza nie dajac komunikacji miejskiej !!! czemu daja pozwoleani na budowe osiedli na obrzezach nie robiąc dróg i komunikacji to nie 3 samochody na rodzine są powodem tylko brak tej komunikacji !!! nikt nie bedzie korzystał z komunikacji jesli czas przesiadki jest dłuższy niż czas dojazdu w korkach ... a zwiekszanie korków i usuwanie parkingów spowoduje tylko i wyłacznie degradacje rynku (nikt o zdrowym umysle poza młodzieżą) tam sie nie spotyka a chyba lepiej aby tam jezdzili ludzie którzy są wstanie zostawic 300 zł za obiad a nie 5 zł za piwo tyle pomysl zanim coś napiszesz bo pisać takie fajanse to może tylko głupi urzędnik
~zxc2015-11-13 10:01:56 z adresu IP: (46.169.xxx.xxx)
Urzędnicy nie mogą się na te propozycje zgodzić. W przeciwnym razie okaże się, że są niekompetentni, leniwi i zupełnie niepotrzebni.
~mieszkaniec2015-11-13 08:38:22 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Szkoda tylko, że dziennikarze nie zauważają, że większość tych "internautów" to grupka samochodofobów bez zobowiązań, z ich przewodniczącym na czele
~matka2015-11-13 09:36:26 z adresu IP: (159.245.xxx.xxx)
przepraszam bardzo, że co? czuję się lekko urażona komentarzem, szczególnie że jestem żoną i matką, do samochodofoba mi daleko, z niecierpliwością czekam na rozwój komunikacji zbiorowej abym mogła przesiąść się z auta na pociąg/autobus/tramwaj