Wracają pociągi Wrocław-Drezno? Będą pieniądze!

Tomasz Sikora | Utworzono: 2015-11-03 11:39 | Zmodyfikowano: 2015-11-03 12:12
Wracają pociągi Wrocław-Drezno? Będą pieniądze! - fot. GrzegorzNiewiadomski/Wikipedia
fot. GrzegorzNiewiadomski/Wikipedia

Wszystko wskazuje na to że po roku wróci bezpośredni pociąg z Wrocławia do Drezna. Choć połączenie jest drogie to Koleje Dolnośląskie zdecydowały się wyłożyć na nie pieniądze. Pociąg ma kursować od grudnia 2015 przez najbliższe 3 lata

Połączenie jest drogie, bo obsługiwane przez Deutsche Bahn i prowadzone ich składami. Tylko pociągi niemieckiego przewoźnika mają pozwolenie na jazdę po polskich i niemieckich torach. Dlatego, choć niemiecka obsługa jest droższa od polskiej, urząd marszałkowski musi ją zamawiać w Deutsche Bahn, a nie wykorzystywać do tego polskie składy. Pociągi mają rozwijać prędkość powyżej 120 km/h. Za trzy lata kilku kursów dziennie urząd marszałkowski zapłaci Niemcom prawie 22 miliony złotych. Polska strona płaci za połączenie niemieckim pociągiem z Wrocławia do granicy, od Goerlitz do Drezna opłaty spadają na niemieckiego zarządcę.

Krytycy zarzucają, że to niepotrzebnie wydawane pieniądze, bo dziś polskie pociągi mogą dojechać do Goerlitz, a z tej stacji co pół godziny odjeżdżają niemieckie składy do Drezna. Wystarczy się przesiąść.


Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Brutus2015-11-09 11:54:34 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Niemcom na tych pociągach nie zależy W OGÓLE !!! Gdyby zależało nie stawialiby tak wysokich żądań. Niemcy wolą jeździć do Czech gdzie mają np. co godzinę pociąg do Pragi albo 5 razy na dobę pociąg do Liberca. To tylko Polacy walczą o pociągi do Drezna i nawet nie dla pasażerów (bo tych w pociągach do niemiec można policzyć na palcach jednej ręki) tylko dla prestiżu. Polaczki gotowi są nawet zrezygnowac z wielu pociągów regionalnych żeby za te pieniadze opłacić drogie niemieckie składy do Drezna. Taka POlityka Urządu Marszałkowskiego we Wrocławiu.
~fgh2015-11-05 22:03:22 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Puścić do Jeleniej Góry to koszt byłby niższy (krótsza odległość) a i frekwencja wyższa, bo Niemcy wolą jeździć w Karkonosze niż do Wrocławia.
~Bzdura niemiecka2015-11-04 13:56:54 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
A kto tym jeździ? I Po co? Zlikwidować w cholerę.
~Kazimierz572015-11-03 20:12:08 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Kolej, od jak pamiętam, kojarzyłem z: pracowitością, punktualnością i czystością.
~Stefan2015-11-03 19:43:18 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Doprowadzić do likwidacji , a później otrąbić sukces. Komedia. Też się będą spóźniały z powodu liści na torach?? ;)
~ceex2015-11-03 18:36:14 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Polskie pociągi nie dojeżdżają do dworca w Goerlitz tylko do dworca w Zgorzelec. Trzeba więc przespacerować się 3,5 km - taka jest odległość przest most drogowy.
~miejscowy2015-11-06 12:09:14 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Co pół godziny jeżdżą busy z jednego dworca na drugi, więc nie przesadzaj.
~tissol2015-11-03 16:11:37 z adresu IP: (192.166.xxx.xxx)
Urząd Marszałkowski dużą literą, bo nazwa własna. Normalnie w jakimś poście na forum można by uznać, że się czepiam, ale dziennikarze powinni dawać przykład polszczyzny.
~aaa2015-11-04 11:07:50 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Nazwą własną jest Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Jeżeli mówimy po prostu: urząd marszałkowski (bez wskazywania konkretnego), to piszemy małymi.
~krzychu2015-11-03 12:56:27 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Chyba nikt tego nie sprawda :D Dwa błędy w artykule. [...]odjeżdżają niemeickie skłądy do Drezna. :D
~Dziadek;)2015-11-03 12:59:11 z adresu IP: (176.105.xxx.xxx)
Faktycznie, ale pręTkość przyćmiła resztę;)
~krzychu2015-11-03 12:54:38 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Prętkość ? Kto Was polskiego uczył :D
~Dziadek :)2015-11-03 12:53:20 z adresu IP: (176.105.xxx.xxx)
PRĘTKOŚĆ???? Kto pisze artykuły z taaakimi błędami??? Nikt tego nie sprawdza?