Przesuwają wielkie przęsło wiaduktu (ZDJĘCIA)
![Przesuwają wielkie przęsło wiaduktu (ZDJĘCIA) - fot. PKP PLK](/img/articles/44742/uKqR85XMAC.jpg)
Trwa przesuwanie kolejnego przęsła wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską. Na czas prac zdemontowana została sieć tramwajowa. Wykonawca wykorzysta specjalne podpory, po których przesunie przęsło. Konstrukcja została zbudowana obok nasypu - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ruch pociągów odbywa się bez zmian. Pod wiaduktem zapewniony jest ruch samochodowy i pieszy. Za tramwaje od soboty 22 do piątku 28 sierpnia zapewniona komunikacja autobusowa.
Wiadukt kolejowy nad ul. Grabiszyńską
Na wiadukcie kolejowym nad ul. Grabiszyńską przebiegają 3 tory. Po przebudowie w miejsce dwóch konstrukcji będą 3 nowe, niezależne konstrukcje. Już powstała pierwsza, która zapewnia polaczenie na czas przebudowy sąsiednich. Teraz nasuwana jest druga.
Wiadukt kolejowy nad ul. Grabiszyńską jest jednym z obiektów najbardziej obciążonych ruchem pociągów. W dobie przejeżdża ok. 250 pociągów pasażerskich w kierunku: Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania, Głogowa, Legnicy, Wałbrzycha i Jeleniej Góry.
Przebudowa wiaduktu odbywa się w ramach modernizacji linii E 59 Wrocław – Poznań. Prace zakończą się w grudniu 2015 r. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/ godz., a towarowe do 120 km/godz.
Linia E 59 stanowi międzynarodową magistralę transportową biegającą z Malmö i Ystad przez Świnoujście, Poznań, Wrocław, przejście graniczne w Chałupkach do Wiednia. Modernizowany obecnie odcinek 58 km na terenie Dolnego Śląska jest częścią tej magistrali.
Zakres modernizacji:
- 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną,
- 12 stacji i przystanków osobowych,
- 23 przejazdów kolejowych,
- 21 peronów
- 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu,
Koszt inwestycji to ponad 1,3 miliarda zł., z czego prawie 800 milionów złotych pochodzi ze środków Funduszu Spójności.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.