S3 Legnica-Bolków coraz bliżej. GDDKiA sprawdza oferty (ZOBACZ)
GDDKiA otworzyła koperty na obydwa odcinki S3 Legnica-Bolków. 19-kilometrowy fragment od Legnicy do Jawora najtaniej, bo za nieco ponad 295 mln złotych, chce wybudować konsorcjum Eurovia/Warbud. Z kolei 16-kilometrowy odcinek z Jawora do Bolkowa najtaniej wyceniła firma Mota-Engil - 323 mln zł. Teraz czas na analizę tych ofert - mówi Joanna Borkowska z wrocławskiego oddziału GDDKiA:
Możliwe są też kolejne inwestycje. Odcinki Bolków-Lubawka i Szczecin -Świnoujście są nadal na liście rezerwowej rządowego programu budowy dróg, ale jest szansa, że te fragmenty powstaną za unijne dotacje. Decyzja najprawdopodobniej ma zapaść jeszcze w tym roku.
Zadanie zostało podzielone na dwa odcinki:
• Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Legnica II (bez węzła) do węzła Jawor II (z węzłem) – od km 2+420,00 do km 22+150,00
• Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Jawor II (bez węzła) do węzła Bolków (z węzłem) – od km 22+150,00 do km 38+255,00
Na realizację zadania od Legnicy do Jawora złożonych zostało 9 ofert. Najtańszą ofertę na kwotę ok. 295,5 mln zł. złożyło konsorcjum firm Eurovia i Warbud. Najdroższa oferta złożona przez konsorcjum firm M-Silnice i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie opiewa na kwotę 726,5 mln zł.
Na realizację zadania od Jawora do Bolkowa złożonych zostało 6 ofert. Najtańszą ofertę na kwotę ok. 323 mln zł złożyła firma Mota-Engil. Najdroższa oferta złożona przez Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. opiewa na kwotę ok. 426 mln zł.
36-kilometrowy odcinek od Legnicy do Bolkowa to kolejna inwestycja, która zostanie zrealizowana w ramach budowy drogi ekspresowej S3. Droga ekspresowa S3 położona jest w uzupełniającym korytarzu TINA łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica).
W ramach inwestycji planowana jest budowa dwujezdniowej drogi o pełnych parametrach trasy ekspresowej, a także m.in.: - budowa 4 węzłów drogowych: „Jawor” (połączenie S3 z droga krajową nr 3) , „Jawor II” (połączenie S-3 z droga wojewódzką nr 374), „Paszowice” (połączenie S-3 z droga krajową nr 3) i „Bolków” (połączenie S-3 z droga krajową nr 5), - budowa 25 obiektów inżynierskich w tym wiaduktów i mostów w ciągu drogi ekspresowej oraz w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych, - budowa Miejsc Obsługi Podróżnych „Jawor” (po obu stronach S3) -budowa elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz urządzeń ochrony środowiska.
Termin realizacji inwestycji to 30-33 miesiące od daty podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Zakończenie prac budowlanych planowane jest na koniec 2018 roku.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.