Budują most kolejowy na Nysie Łużyckiej (ZDJĘCIA)

| Utworzono: 2015-07-04 17:46 | Zmodyfikowano: 2015-07-04 18:05
Budują most kolejowy na Nysie Łużyckiej (ZDJĘCIA) - fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Most nad Nysą Łużycka zastąpi starą przeprawę. Wykonano już prace rozbiórkowe: usunięto tor i wyeksploatowane konstrukcje mostu. Zlikwidowano również stare podpory oraz zbędne elementy żelbetowych przyczółków.

W piątek rozpoczęła się budowa nowej przeprawy kolejowej nad Nysą Łużycką. Długość mostu wyniesie blisko 160 metrów - o 23 metry więcej, niż poprzedniej przeprawy. Obiekt zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej - nie 50 km/h lecz 120 km/h. Inwestor zwiększy również nośność obiektu, czyli składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami - Węglińcem i Horką zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu.

Koszt realizowanego projektu wynosi około 23 mln zł, z czego prawie 17,5 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona jest równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode – Horka – granica państwa. Oba projekty toczą się dzięki dobrej współpracy zarządców infrastruktury kolejowej w ramach polsko-niemieckiej Grupy Infrastrukturalnej.



- Projekt mostowy istotnie poprawia sprawności i bezpieczeństwo przewozów na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawnia połączenia na osi Wschód – Zachód. Nowy most i wcześniejsza modernizacja lini E 30 Opole – Wrocław – Węgliniec – granica państwa oraz elektryfikacja linii po stronie niemieckiej stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza i bardziej komfortowa podróż dla pasażerów mówi Ireneusz Kluczyk z Zarządu PKP PLK S.A.

Modernizacja międzynarodowej trasy toczy się równocześnie po stronie polskiej i niemieckiej.

- Projekt polski łączy się bezpośrednio z naszą modernizacją i elektryfikacją odcinka Knappenrode – Horka - granica państwa. Po zakończeniu prac tą linią będą przewożone ładunki z morskich portów do południowych regionów Polski. Wygodniejsza podróż i sprawny transport towarów, to sukces możliwy do osiągnięcia dzięki dobrej współpracy PKP PLK i DB Netz – mówi Michael Wuth z DB Netz AG Oddział Regionalny Południowo-Wschodni.



Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Vac 2015-07-05 13:59:04 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
O powyższej inwestycji około 10 lat temu rozmawiał pan Rafał Jurkowlaniec z DB w Berlinie . Można cieszyć się że po tylu latach podróż koleją na trasie Wrocław - Berlin znacznie skróci się. Czas przejazdu najprawdopodobnie będzie krótszy niż połączenie Pendolino z Wrocławia do Warszawy czyli poniżej 3 godzin 30 minut. Taki czas połączenia między Wrocławiem odjazd 7,09 a Berlin Friedrichstrase przyjazd 10,10 co daje czas 3 godzin pociągi osiągały już w 1939 r. Gratulacje za tempo prac.