Jest decyzja ws. budowy wschodniej obwodnicy
ZOBACZ TEŻ: Awantura o przebieg wschodniej obwodnicy (MAPA)
Miało być południe będzie północ - po dzisiejszym spotkaniu w sprawie budowy kolejnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, zarząd województwa zdecydował, że najpierw powstanie trasa Łany - Długołęka, zaś dopiero potem odcinek z Żernik do Bielan. Jerzy Michalak z zarządu Dolnego Śląska podkreślał, że spór o południową część obwodnicy, a szczególnie fakt, że miałaby ona przebiegać przez miejscowość Wysoka, sprawiają, że trzeba więcej czasu, by znaleźć rozwiązanie:
Za budową odcinka Łany Długołęka przemawia też fakt, że gmina Wrocław zdeklarowała, że dopłaci 33 mln zł do jego budowy. Odcinek ten ma mieć około 8 km. Szacunkowy koszt jego budowy wyniesie ok. 160 mln zł. Jeszcze w tymn roku ma być ogłoszony przetrag. Tymczasem warianty budowy trasy z Żernik do Bielan nieustannie budzą emocje. Dobra wiadomość jest taka, że z proponowanych pięciu dziś zostały już trzy. Przedstawicielka niezadowolonych mieszkańców Wysokiej argumentowała, że droga nie musi biec przez ich osiedle:
Chodzi o to, że trasa pierwotnie planowana przez Wysoką mogłaby mieć tylko dwa pasy ruchu.
KOMUNIKAT URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO
JEST DECYZJA W SPRAWIE DALSZEJ BUDOWY WSCHODNIEJ OBWODNICY WROCŁAWIA. SAMORZĄD WROCŁAWIA DEKLARUJE WSPARCIE FINANSOWE REALIZACJI PÓŁNOCNEGO ODCINKA TRASY. TO GŁÓWNE USTALENIA DZISIEJSZEGO SPOTKANIA PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDÓW ORAZ MIESZKAŃCÓW POŁUDNIOWYCH OSIEDLI WROCŁAWIA.
Dziś w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim przedstawiciele samorządu województwa dolnośląskiego spotkali się z mieszkańcami południowych osiedli Wrocławia. Rozmowy dotyczyły dalszych losów budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Zarząd województwa reprezentowali marszałek Cezary Przybylski oraz Jerzy Michalak - Członek Zarządu Województwa. W rozmowach uczestniczyła również Barbara Zdrojewska, Przewodnicząca Sejmiku Województwa Dolnośląskiego oraz przedstawiciele lokalnych samorządów i Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, która realizuje budowę Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.
Ze względu na stopień zaawansowania prac projektowych władze województwa opowiadają się za rozpoczęciem budowy odcinka północnego, łączącego istniejący fragment trasy z Długołęką i drogą krajową nr 98. Kwestię tę akcentował podczas spotkania Jerzy Michalak Członek Zarządu Województwa: „_Rozpocznijmy budowę odcinka północnego Obwodnicy, który pod względem projektowym jest już przygotowany, a równocześnie wypracujmy - w zgodzie z mieszkańcami - przebieg części południowej obwodnicy Wrocławia" - mówił Jerzy Michalak.
Bardzo ważną deklaracją przedstawioną dziś przez przedstawicieli samorządu Wrocławia była kwestia współfinansowania inwestycji przez miasto Wrocław. „_Dzięki porozumieniu Zarządu Województwa z Gminą Wrocław mamy zagwarantowane wsparcie finansowe miasta dla naszej inwestycji. Wrocław przekaże kwotę do 33 milionów złotych na budowę wybranego przez Zarząd Województwa odcinka Obwodnicy" - powiedział Jerzy Michalak.
Projektowany odcinek między Łanami a Długołęką liczy około 8 km długości. Szacunkowy koszt jego budowy wyniesie ok. 160 mln zł. Jeszcze w tym roku rozpoczną się przygotowania do przetargu na wyłonienie wykonawcy tego odcinka. Szacunkowy czas budowy to 3 lata.
Dla odcinka południowego WOW (między Żernikami Wrocławskimi a Bielanami Wrocławskimi) prowadzone są obecnie prace projektowe, dotyczące uwarunkowań środowiskowych, które stanowić będą podstawę do rozmów na temat wyboru ostatecznego wariantu przebiegu trasy.
Kolejne spotkanie z przedstawicielami mieszkańców m. Wysoka oraz osiedli południowego Wrocławia, które dotyczyć będzie kosztów inwestycji, zaplanowano jeszcze przed wakacjami. Z kolei spotkanie dotyczące wyboru wariantu przebiegu części południowej obwodnicy odbędzie się jesienią br. po zapoznaniu się z przygotowywanym raportem środowiskowym.
***
Wschodnia Obwodnica Wrocławia jest nowo projektowaną drogą wojewódzką, która poprawi dostępność komunikacyjną południowo-wschodniej części aglomeracji wrocławskiej. W efekcie wpłynie nie tylko na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej i zaktywizuje gospodarczo przyległe do niej tereny ale znacząco przyczyni się do odciążenia komunikacyjnego stolicy Dolnego Śląska.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.