Uchwała o Parku Kulturowym właśnie weszła w życie
Szpecące reklamy do kosza - od dziś w centrum Wrocławia funkcjonuje Park Kulturowy. Na powierzchni ponad 200 hektarów od Ostrowa Tumskiego po plac Kościuszki zabytkowe elementy budynków nie mogą być zasłonięte, witryny sklepowe mają być wolne od nachalnych reklam, a szyldy najlepiej uzgadniać z konserwatorem zabytków.
Mieszkańcy i przedsiębiorcy działający na obszarze objętym Parkiem Kulturowym dostaną pocztą szczegółowe informacje dotyczące tego co wolno, a co jest zakazane.
Nowe przepisy (ze strony Wroclaw.pl)
Park Kulturowy „Stare Miasto”, to obszar centrum Wrocławia (Starego Miasto i Wyspy Odrzańskie, a także pl. Kościuszki), który jako historyczna i kulturowa kolebka Wrocławia podlega szczególnej ochronie. Przyjęta przez Radę Miejską Wrocławia uchwała zakłada ochronę krajobrazu kulturowego parku oraz uporządkowanie, zachowanie i właściwe kształtowanie krajobrazu kulturowego i historycznego charakteru najstarszej części miasta.
Na obszarze parku zakazane jest m.in. umieszczanie na budynkach nośników reklamowych, chyba że zostały dopuszczone przez konserwatora zabytków. Zostały także określone zasady dotyczące witryn, otworów okiennych, balkonów czy miejsc prowadzenia handlu.
Utworzenie parku kulturowego wynika z troski o wizerunek miasta. Uporządkowanie serca miasta przyczyni się do polepszania warunków prowadzenia działalności reklamowej. Na ograniczeniu wielkości i liczby reklam skorzystają wszyscy przedsiębiorcy, bowiem oddziaływanie pozostałych reklam będzie większe niż obecnie (nadmiar reklam w przestrzeni publicznej wywołuje chaos, w wyniku którego poszczególne reklamy przestają być zauważane).
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.