Wałbrzych: Będzie nowy dworzec kolejowy
Na działce przy ulicy Lubelskiej staną nie tylko pociągi, ale również autobusy. Cała inwestycja wyceniana jest na blisko 20 milionów złotych. Po stronie kolei jest budowa przystanku Wałbrzych Centrum, po stronie gminy - przygotowanie infrastruktury drogowej. Prezydent Roman Szełemej podkreśla, że prace są bardzo intensywne.
infografika: Wałbrzych Moje Miasto
W maju inwestor ma uzyskać pozwolenie na budowę. Projekt jest nietypowy, bo wspólnie z koleją i gminą, uczestniczy w nim także prywatny właściciel terenu. Przy dworcu ma postawić niewielki obiekt
handlowy. Jak będzie wyglądał przystanek Wałbrzych Centrum? - Mówimy m.in. o dwóch peronach - zdradza Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK:
Po Szczawienku, Głównym i Miasto, Centrum (nazywany też Wałbrzych Śródmieście) będzie czwartym pasażerskim dworcem w mieście. Dla mieszkańców ważny jest z dwóch powodów. Po pierwsze, rzeczywiście będzie w centrum Wałbrzycha - tuż obok Placu Grunwaldzkiego. Po drugie, znajdzie się tam również miejsce dla autobusów. Wałbrzych jest obecnie jedynym miastem powyżej stu tysięcy mieszkańców, w którym nie ma dworca autobusowego. Dalekobieżne kursy zatrzymują się w różnych miejscach, a zdezorientowani pasażerowie biegają z walizkami po mieście.
Inwestycja budzi jednak również kontrowersje. Przede wszystkim dlatego, że będzie zlokalizowana niecałe dwa kilometry od dworca Wałbrzych Miasto. A on kilka lat temu został całkowicie wyremontowany za prawie 10 mln złotych. W ubiegłym roku za kolejnych kilka milionów wyremontowano perony na tej stacji.
Mirosław Siemieniec dla prw.pl
Prace projektowe dotyczące nowego obiektu - zintegrowanego przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście – trwają. Przystanek ten byłby położony w odległości niespełna 2 km od stacji Wałbrzych Miasto, w kierunku stacji Wałbrzych Fabryczny, pomiędzy skrzyżowaniem linii z ul. Lubelską, a wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Piotra Wysockiego. Wstępna koncepcja przewiduje budowę dwóch peronów jednokrawędziowych o długości ok. 300 m (każdy), szer. 3,5 m i wysokości 76 cm. Oba perony byłby połączone przejściem podziemnym i wyposażone m.in. w wiaty, odwodnienie, oświetlenie, system dynamicznej informacji podróżnych oraz w windy. Inicjatorem tego projektu są władze samorządowe Wałbrzycha. Przystanek miałby wchodzić w skład nowego zintegrowanego centrum komunikacyjnego tego miasta. PKP PLK zobowiązała się do opracowania projektu (jego części kolejowej).
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.