Finał konkursu PPA na antenie Radia Wrocław Kultura
Pierwsza nagroda Przeglądu Piosenki Aktorskiej przyznana Decyzją Kapituły im. Aleksandra Bardiniego Tukan Kapituły i Dyplom Mistrzowski trafia w ręce Mateusza Pospieszalskiego. Wyróżnienie przyznajemy za wieloletni wybitny wkład w tworzenie spektakli muzycznych, nie tylko na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej, za znakomitą muzykę, pisaną dla teatru i filmu, także za pracę producencką - uzasadnił wybór Roman Kołakowski, przewodniczący Kapituły. Mateusz Pospieszalski - muzyk, kompozytor, aranżer, multiinstrumentalista - gra na saksofonie, fletach, klarnecie basowym, instrumentach klawiszowych, akordeonie, śpiewa (także techniką alikwotową - tzw. tybetański śpiew gardłowy). W tym roku na PPA współtworzył spektakl "Głuptaska" wg powieści Swietłany Wasilienko w reż. Jerzego Bielunasa. |
Były piosenki Osieckiej, Młynarskiego i Brela, zabrzmiał Tuwim, Turnau i Kaczmarski. W II Etapie Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki wystąpiło 23 wykonawców. Jurorzy (Konrad Imiela, Mariusz Kiljan, Wojciech Krzak, Michał Litwiniec, Krzysztof Mieszkowski, Jerzy Satanowski i Bogusław Sobczuk oraz dyrektor artystyczny PPA Cezary Studniak) zdecydowali, że wielkim finałowym koncercie pojawi się dziewięcioro z nich. O tym, kto otrzyma Złotego Tukana i 25 tys. zł dowiemy się w piątek, 27 marca w Teatrze Muzycznym Capitol. Szansę mają:
Sabina Karwala
Pochodzi z Bielska-Białej, studiuje na III roku wydziału aktorskiego w PWSF TV i T w Łodzi, ukończyła szkołę muzyczną I i II stopnia. Miłośnicza śpiewu i tańca, marzy jej się rola w musicalu i własny zespół. Jurorów ujęła „Przesyłką specjalną” Elli Fitzgerald (muz. Goodman, Mundy, Christian), „Kołysanką Rosemary” Krzysztofa Komedy z tekstem Wojciecha Młynarskiego i „Graj klezmerska kapelo” w przekładzie Romana Kołakowskiego.
Weronika Kowalska
Absolwentka resocjalizacji, teraz uczy się w krakowskiej szkole teatralnej, od zawsze gra i komponuje. Śpiewała „Remains of the day” Danny`ego Elfmana i Johna Augusta (przekł. Rafał Dziwisz), „Ulice wielkich miast” Agnieszki Osieckiej z muzyką Jana Ptaszyna Wróblewskiego i „New York, New York” Johna Kandera i Freda Ebba.
Dominika Majewska
Studiuje we wrocławskiej szkole teatralnej, zaprezentowała: „Moje dzieciństwo” Jacquesa Brela, „Godzinę zemsty” Konkwisty 88 i „Dietę” Mariana Hemara.
Filip Małek
Niby student ekonomii (na UJ w Krakowie), ale czy rola poważnego finansisty jest mu rzeczywiście pisana? Już jako 12-latek zagrał w spektaklu „Kaj i Gerda – baśń o Królowej Śniegu” w teatrze Muzycznym Capitol. Jak mówi, lubi pobiegać, dobrze zjeść, posłuchać Chopina, poczytać, śmiać się i rozśmieszać innych. W piątkowy wieczór wyśpiewał „Polkę kryminalną” Jarosława Abramowa – Newerly`ego z tekstem Agnieszki Osieckiej, „Leniwą głowę” Grzegorza Turnaua i Wiesława Dymnego oraz „Na pięćdziesiątej Avenue” Jeana-Marie Jamblana i Henri Herpina, w przekładzie Jeremiego Przybory.
Zespół Miąższ
Grupa, w skład której wchodzi Ewa Zawłocka, Sebastian Pikula, Krzysztof Karol Gadzało i Kuba Soyka. Grają już 6 lat, dali ponad 350 koncertów - zarówno na ulicznych skwerach, jak i na największych scenach festiwalowych. Ich twórczość to mieszanina akustycznego folku, bluesa, jazzu i reggae. Zaśpiewali: „Green Grass” Toma Waitsa (we własnym przekładzie, konsultowanym z Tomaszem Magierem) i dwa autorskie utwory – „Czarne mam skrzydła anioła” i „Telewizja z Wuja Flak”.
Maciej Musiałowski
Student łódzkiej filmówki. Pierwsze kroki na scenie postawił dawno temu - jako dziecko śpiewał w Fasolkach, potem w chórze szkolnym Tutti Cantamus, a od przeszło 6 lat na ulicach wielu miast, podczas licznych podróży. Planuje w najbliższym czasie wydanie swojej pierwszej płyty i wyreżyserowanie własnego dyplomu. Na II stap konkursu wybrał „Ederlezi” i „Mamo moja” – obydwa są jego kompozycjami oraz „Cyganerię” Charlesa Aznavoura z muzyka Macieja Ćwielucha.
Justyna Panfilewicz
Skierniewiczanka, absolwentka studiów pedagogicznych ze specjalizacją w edukacji artystycznej. Szerszej publiczności znana jako wokalistka grupy Ich Troje. Uwielbia gotować. Zaśpiewała: „Przedszkole” Jacka Kaczmarskiego, „Konie narowiste” Włodzimierza Wysockiego z tekstem w przekładzie Agnieszki Osieckiej i „Tomaszów” Juliana Tuwima z muzyką Zygmunta Koniecznego.
Laura Samojłowicz
Skończyła warszawską Akademię Teatralną, można ją było oglądać w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie, a na małym ekranie - m.in. w serialu "Hotel 52" oraz w programie „Jak oni śpiewają”, który wygrała. Zaśpiewała „Singapur” Toma Waitsa z tekstem w przekładzie Romana Kołakowskiego, „Autobusem 606” Marka Dziedzica i Zuzanny Wrońskiej oraz „Rimbaud, aniele stróżu mój” Juliusza Loranca ze słowami Jonasza Kofty.
Mery Spolsky
Czyli Maria Żak, studentka wydziału Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Skończyła szkołę muzyczną w klasie skrzypiec, od 14 roku życia pisze własne utwory i zdobywa nagrody w licznych konkursach i festiwalach. Ostatnio bierze udział w trzech autorskich, zróżnicowanych stylistycznie, muzycznych projektach: psychodelicznym i rockowym Makijażu, popowym i alternatywnym duecie piosenek o miłości Różowe Okulary i w akustycznym składzie Mery Spolsky. I właśnie w tej wersji zaprezentowała: „Kiedy mnie już nie będzie” Seweryna Krajewskiego do słów Agnieszki Osieckiej i dwa własne utwory – „Imperium moich czarnych brwi” i „Nagą Kobietę”.
źródło: PPA.wroclaw.pl
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.