Oto najważniejsze inwestycje tego roku (ZOBACZ)
Rozpoczęta dwa lata temu modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego ma zakończyć się w połowie tego roku. Przebudowa 55 obiektów w dorzeczu Odry i Widawy w sumie ma kosztować ponad 900 mln zł, ponad połowa z tej kwoty to fundusze unijne. Dzięki modernizacji Wrocławski Węzeł Wodny będzie gotowy na przyjęcie fali powodziowej wielkości tej z 1997 r.
W maju, z blisko 2-letnim poślizgiem melomani wysłuchają pierwszego koncertu w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Inwestycja pochłonęła 350 mln zł. Gmach ma być jednym z najnowocześniejszych obiektów koncertowych w Polsce. NMF ma ponad 300 tysięcy metrów sześciennych. Podobnych rozmiarów jest nowy terminal wrocławskiego lotniska. Gdyby policzyć wszystkie kable i przewody, które zostaną wykorzystane w różnego typu instalacjach, wyszłoby 1000 kilometrów. Sala Główna to trzy balkony i ruchoma platforma przeznaczona dla chóru. Zamontowano tam system projekcji i nagłośnienie kinowe. Są również sale mniejsze A,B i C. Mają odbywać się tam mniejsze koncerty, konferencje oraz imprezy taneczne. Każda z sal będzie wykonana w innej kolorystyce i wystroju.
Najbardziej oczekiwana inwestycja drogowa w stolicy Dolnego Śląska - budowa obwodnicy Leśnicy rozpocznie się we wrześniu. Za 131 mln zł projekt zrealizuje Skanska. W połowie grudnia Wrocławskie Inwestycje zawały z firmą Skanska umowę. Inwestycja nie ruszy od razu, bo kontrakt jest zawarty w formule "projektuj i buduj". Najbliższe miesiące to czas dla projektantów i zbieranie pozwoleń na kolejne etapy trasy. Przedstawiciel wykonawcy Dariusz Kotarski mówił nam, że będzie to też czas na wyburzenia. - Trasa przechodzi przez teren wojskowy, gdzie stoją budynki warsztatowe i garaże. Miasto zobowiązało się je wyburzyć, a budynki odbudować w nowym miejscu - wyjaśnia Kotlarski.
Powstanie 7 km trasy, która połączy ul. Średzką z Graniczną. Obwodnica będzie dwukierunkową drogą, oprócz niej powstanie nowy most nad Bystrzycą o długości 335,6 m i szerokości ponad 16 m. Wybudowane zostaną także dwa wiadukty: nad przyszłą linią kolejową do portu lotniczego i nad aleją Stabłowicką, a także przejście technologiczne i przejścia dla zwierząt.
Pierwsi kierowcy mają pojechać nową trasą w czerwcu 2017 roku. Kierownik projektu Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji podkreśla, jak ważna będzie ta inwestycja: - Powstanie całkowicie nowa droga, przecinająca istniejące ulice. Droga ta będzie przejmować cały ruch samochodowy, który jedzie od strony zachodniej do AOW. W Leśnicy pozostanie tylko ruch lokalny. Roboty budowlane będą podzielone na cztery odcinki, tj. odcinek I - od ul. Granicznej do ul. Osinieckiej, odcinek II - od ul. Osinieckiej do ul.Średzkiej, odcinek III - przebudowa ul. Piołunowej i odcinek IV - roboty na terenach jednostki wojskowej JW 1245.
W tym roku planowany jest także początek budowy siedmiu odcinków drogi S3 od Nowej Soli do Bolkowa oraz kontynuacja robót na trzech dolnośląskich odcinkach drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia.
W tym roku ruszą także prace modernizacyjne na Stadionie Olimpijskim. Obiekt ma być główną areną World Games 2017. Remont ma się rozpocząć wiosną. Teraz konsorcjum firm tworzy projekt przebudowy historycznego obiektu. - Wszystko musi się dziać zgodnie z ustaleniami z konserwatorem zabytków - mówił nam kilkanaście tygodni temu Paweł Rychel z Wrocławskich Inwestycji. Kierownik projektu Waldemar Rak przyznawał, że to skomplikowana inwestycja i duże przedsięwzięcie.
Modernizacja Stadionu Olimpijskiego obejmie trybuny. Powstanie też nowe oświetlenie i wyremontowana zostanie elewacja. Wszystko ma kosztować 124 mln zł.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.