KGHM bez "Polskiej Miedzi"? Awantura o nowe logo firmy
Projekt zmiany znaku rozpoznawczego największej dolnośląskiej firmy budzi sprzeciw już nie tylko związkowców. Posłowie, senatorowie i europarlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości przyjęli w tej sprawie specjalną rezolucję, potępiającą wprowadzenie nowego loga. Posłanka Elżbieta Witek podkreśla, że na wypracowanie obecnej marki miedziowego potentata pracowały przynajmniej trzy pokolenia górnicze.
- To jest dla nas zupełnie niezrozumiałe. Jak to jest możliwe, że wydaje się miliony złotych na zewnętrzny audyt, który ma pokazać, że nazwa "Polska Miedź" komukolwiek przeszkadza. Mamy nadzieję, że zarząd KGHM z tego się wycofa. W tej sprawie zamierzamy jeszcze złożyć interpelację do ministra skarbu i ministra gospodarki.
Twórcy nowego wizerunku firmy podkreślają z kolei, że zmiana jest potrzebna. Głównie dlatego, że obcokrajowcy mają spore problemy przy wypowiadaniu nazwy "Polska Miedź". Zagraniczni kontrahenci często korzystają z formułki "Polish Copper".
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.