GDDKiA wycofuje się z kuriozalnego pomysłu
Od wczoraj informowaliśmy, że przy zjeździe "Lotnisko" z AOW dojazd do skrzyżowania ograniczono tylko do jednego pasa. W godzinach szczytu tworzyły się tam gigantyczne korki. Kierowcy klęli na czym świat stoi, bo nowa organizacja była de facto dezorganizacją i zjechanie z AOW graniczyło niemal z cudem. Po doniesieniach Radia Wrocław, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wycofała się z pomysłu. Najprawdopodobniej dziś w nocy drogowcy przywrócą poprzednią organizację ruchu.
Jesteśmy w stanie sprawdzić niektóre rozwiązania tylko na żywym organizmie. To się nie sprawdziło, podjęliśmy więc decyzję, że skorzystamy z dawnych rozwiązań - tłumaczył dzisiaj Michał Radoszko z GDDKiA:
- Wracamy do poprzedniej organizacji ruchu. Ta, która została wprowadzona, nie zdała egzaminu. Drogowcy postarają się zacząć prace jeszcze dziś w nocy - mówi Małgorzata Szafran z ratusza:
Co ciekawe to już trzecia zmiana organizacji ruchu na tym przecież nie najstarszym rondzie - na początku było to rondo turbinowe - mówi Michał Radoszko:
Później zniknęły pasy, a zaczęły się kolizje, a ostatnio korki...
urzędników
Mając na względzie, że Węzeł Lotnisko jest jednym z najważniejszych połączeń Autostradowej Obwodnicy Wrocławia umożliwiającym dojazd do wrocławskiego Portu Lotniczego oraz wjazd do centrum miasta poprzez ulicę Graniczną i Strzegomską w dniu dzisiejszym jednogłośnie Władze Województwa, Miasta Wrocławia, Policji oraz GDDKiA podjęły decyzję o zmianie organizacji ruchu narondzie przy ul. Granicznej. W celu przywrócenia płynności ruchu pojazdów poruszających się po rondzie węzła AOW Lotnisko GDDKiA w ciągu najbliższych kilku dni wprowadzi korektę organizacji ruchu (powrót do poprzedniej organizacji ruchu).
Wprowadzona w poniedziałek, 17 listopada br. przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad bez konsultacji z władzami Województwa i Miasta zmiana organizacji ruchu w znacznym stopniu zmniejszyła przepustowość ronda, co doprowadziło do tworzenia się w godzinach szczytu olbrzymich zatorów, zarówno na arteriach miejskich (ul. Graniczna), jak i na samej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
Władze Województwa, Miasta, Policji i GDDKiA wspólnie podejmą decyzję jak poprawić bezpieczeństwo na rondzie przy ul. Granicznej jednocześnie zachowując przepustowość wjazdu do miasta.
BIURO PRASOWE Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego
Wczoraj sprawdzaliśmy, kto podjął taką decyzję. - Ta droga nie należy do miasta - powiedziała Radiu Wrocław Katarzyna Kasprzak z wrocławskiego magistratu. - Decyzja o ograniczeniu nie należała do nas. Wprowadziła je Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - wyjaśniła.
Zadzwoniliśmy więc do Michała Radoszko, rzecznika wrocławskiego oddziału GDDKiA. Powiedział, że Dyrekcja nie odpowiada za tę drogę i zmiany. Po naszym kolejnym telefonie obiecał jednak wyjaśnić tę sprawę.
W międzyczasie zwróciliśmy się do miasta z pytaniem czy magistrat wiedział o ograniczeniach w ruchu.
- GDDKiA nie opiniowała wprowadzenia ograniczeń na rondach z wydziałem inżynierii miejskiej urzędu. Nie powiadomiono nas także o zmianie organizacji ruchu w tym rejonie - wyjaśniała Małgorzata Szafran z urzędu miejskiego.
Urząd miejski o wprowadzonych zmianach dowiedział się od Radia Wrocław i kierowców. Po chwili przyszła kolejna wypowiedź z GDDKiA: Michał Radoszko: Ograniczenia w postaci korekty organizacji ruchu w przedmiotowym miejscu zostały wprowadzone na wnioski policji, ponieważ na rondzie wielokrotnie dochodziło do wypadków oraz kolizji. Wprowadzono ograniczenie w postaci prowadzenia ruchu jednym pasem na odcinku dojazdowym do ronda oraz na samym rondzie. Ma to poprawić bezpieczeństwo. Zmiany zostały opracowane przez naszych specjalistów z Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i pozytywnie zaopiniowane przez policję. Tworzące się tymczasowe zatory drogowe w tym miejscu są w naszej opinii sytuacją przejściową, która ustabilizuje się kiedy kierowcy przywykną się do nowej organizacji ruchu. Jednocześnie cały czas monitorujemy sytuację na przedmiotowym rondzie.
Paweł Petrykowski z dolnośląskiej policji: - Pozytywnie opiniowaliśmy taką zmianę pod względem poprawy bezpieczeństwa. W naszej opinii nie braliśmy pod uwagę przepustowości ronda, ponieważ dotyczyła ona tylko przyczyn wypadków i kolizji zdarzających się na rondach.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.