GDDKiA wycofuje się z kuriozalnego pomysłu

AW, ZOE | Utworzono: 2014-11-19 14:06 | Zmodyfikowano: 2014-11-19 14:06
GDDKiA wycofuje się z kuriozalnego pomysłu - Fot. Przemysław Gałecki (Radio Wrocław)
Fot. Przemysław Gałecki (Radio Wrocław)

Od wczoraj informowaliśmy, że przy zjeździe "Lotnisko" z AOW dojazd do skrzyżowania ograniczono tylko do jednego pasa. W godzinach szczytu tworzyły się tam gigantyczne korki. Kierowcy klęli na czym świat stoi, bo nowa organizacja była de facto dezorganizacją i zjechanie z AOW graniczyło niemal z cudem.  Po doniesieniach Radia Wrocław, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wycofała się z pomysłu. Najprawdopodobniej dziś w nocy drogowcy przywrócą poprzednią organizację ruchu.

Jesteśmy w stanie sprawdzić niektóre rozwiązania tylko na żywym organizmie. To się nie sprawdziło, podjęliśmy więc decyzję, że skorzystamy z dawnych rozwiązań - tłumaczył dzisiaj Michał Radoszko z GDDKiA:

- Wracamy do poprzedniej organizacji ruchu. Ta, która została wprowadzona, nie zdała egzaminu. Drogowcy postarają się zacząć prace jeszcze dziś w nocy - mówi Małgorzata Szafran z ratusza:

Co ciekawe to już trzecia zmiana organizacji ruchu na tym przecież nie najstarszym rondzie - na początku było to rondo turbinowe - mówi Michał Radoszko:

Później zniknęły pasy, a zaczęły się kolizje, a ostatnio korki...

oficjalne stanowisko
oficjalne stanowisko
urzędników

Mając na względzie, że Węzeł Lotnisko jest jednym z najważniejszych połączeń Autostradowej Obwodnicy Wrocławia umożliwiającym dojazd do wrocławskiego Portu Lotniczego oraz wjazd do centrum miasta poprzez ulicę Graniczną i Strzegomską w dniu dzisiejszym jednogłośnie Władze Województwa, Miasta Wrocławia, Policji oraz GDDKiA podjęły decyzję o zmianie organizacji ruchu narondzie przy ul. Granicznej. W celu przywrócenia płynności ruchu pojazdów poruszających się po rondzie węzła AOW Lotnisko GDDKiA w ciągu najbliższych kilku dni wprowadzi korektę organizacji ruchu (powrót do poprzedniej organizacji ruchu).

Wprowadzona w poniedziałek, 17 listopada br. przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad bez konsultacji z władzami Województwa i Miasta zmiana organizacji ruchu w znacznym stopniu zmniejszyła przepustowość ronda, co doprowadziło do tworzenia się w godzinach szczytu olbrzymich zatorów, zarówno na arteriach miejskich (ul. Graniczna), jak i na samej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

Władze Województwa, Miasta, Policji i GDDKiA wspólnie podejmą decyzję jak poprawić bezpieczeństwo na rondzie przy ul. Granicznej jednocześnie zachowując przepustowość wjazdu do miasta.

BIURO PRASOWE Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego

Wczoraj sprawdzaliśmy, kto podjął taką decyzję. - Ta droga nie należy do miasta - powiedziała Radiu Wrocław Katarzyna Kasprzak z wrocławskiego magistratu. - Decyzja o ograniczeniu nie należała do nas. Wprowadziła je Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - wyjaśniła.

Zadzwoniliśmy więc do Michała Radoszko, rzecznika wrocławskiego oddziału GDDKiA. Powiedział, że Dyrekcja nie odpowiada za tę drogę i zmiany. Po naszym kolejnym telefonie obiecał jednak wyjaśnić tę sprawę.

W międzyczasie zwróciliśmy się do miasta z pytaniem czy magistrat wiedział o ograniczeniach w ruchu.

- GDDKiA nie opiniowała wprowadzenia ograniczeń na rondach z wydziałem inżynierii miejskiej urzędu. Nie powiadomiono nas także o zmianie organizacji ruchu w tym rejonie - wyjaśniała Małgorzata Szafran z urzędu miejskiego.

Urząd miejski o wprowadzonych zmianach dowiedział się od Radia Wrocław i kierowców. Po chwili przyszła kolejna wypowiedź z GDDKiA: Michał Radoszko: Ograniczenia w postaci korekty organizacji ruchu w przedmiotowym miejscu zostały wprowadzone na wnioski policji, ponieważ na rondzie wielokrotnie dochodziło do wypadków oraz kolizji. Wprowadzono ograniczenie w postaci prowadzenia ruchu jednym pasem na odcinku dojazdowym do ronda oraz na samym rondzie. Ma to poprawić bezpieczeństwo. Zmiany zostały opracowane przez naszych specjalistów z Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i pozytywnie zaopiniowane przez policję. Tworzące się tymczasowe zatory drogowe w tym miejscu są w naszej opinii sytuacją przejściową, która ustabilizuje się kiedy kierowcy przywykną się do nowej organizacji ruchu. Jednocześnie cały czas monitorujemy sytuację na przedmiotowym rondzie.

Paweł Petrykowski z dolnośląskiej policji: - Pozytywnie opiniowaliśmy taką zmianę pod względem poprawy bezpieczeństwa. W naszej opinii nie braliśmy pod uwagę przepustowości ronda, ponieważ dotyczyła ona tylko przyczyn wypadków i kolizji zdarzających się na rondach.

 


Komentarze (9)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Darek 2014-11-19 20:37:09 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
kierowcy nie potrafią tam jeździć , zawrócić na tym rondzie się nie da bo wsioki człowieka rozjadą , wiekszość DWR nie kuma nic niech zrobią tam dla wsioków światła i będzie ok
~dwr2014-11-20 12:50:06 z adresu IP: (89.171.xxx.xxx)
wracaj na forum Gazety Wrocławskiej trollu
~paweł2014-11-19 19:06:02 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Może szanowni urzędnicy z GDDKiA zrobią zrzutkę i zapłacą za nową organizację ruchu. Paranoja. Kto obsadza takich kretynów na ważnych, decyzyjnych stanowiskach???
~ssz2014-11-19 15:49:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ciekaw jestem kto poniesie koszty zmian w organizacji ruchu ? Dotychczas to 14 tyś PLN a dojdzie jeszcze usunięcie starego oznakowania i malowanie nowego. Pewnie wyjdzie ok 50 tyś PLN. Powinien to zapłacić dyrektor GDDKiA z własnej kieszeni za takie trafne decyzje.
~Limciu2014-11-19 15:42:12 z adresu IP: (89.174.xxx.xxx)
To rondo w tym miejscu - to był od początku durny pomysł. Tam powinno być skrzyżowanie bezkolizyjne - tym bardziej że było na to miejsce. Graniczna to nie tylko droga do międzynarodowego lotniska obsługującego kilkumilionowe województwo. To także dojazd do centrum Wrocławia, do popularnego centrum handlowego, droga wylotowa z Wrocławia i dojazd do dzielnic mieszkalnych i zakładów produkcyjnych. Komuś wtedy baaardzo zabrakło wyobraźni, a teraz to nadrobić będzie niezwykle trudno. Ale co tu gadać - kilometr dalej są szlabany na drodze 4-pasmowej. Wrocław Dut....cza !
~ja-luk2014-11-19 15:37:56 z adresu IP: (77.113.xxx.xxx)
Co za bzdura. Nowa organizacja była zła to przywRoca stara... Która też była zła. Trza namalować srodkowy pas na wprost i w lewo a prawyna wprost i w prawo. Koniec. Czy to takie trudne???
~Remik2014-11-19 14:38:38 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
A ja bym prosił PRW o drążenie tematu, co zrobi jednak GDDKiA z tym rondem by nie dochodziło tam do wypadków? Czy powstanie jednak prawdziwe rondo turbinowe z separatorami, bezpośrednimi zjazdami i nowym oznakowaniem pionowym i poziomym???
~~robasko2014-11-19 18:43:29 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
haha, separatoty postawili nieco dalej, na okrągłym skrzyżowaniu pod Factory... Ale to, to już kolejny chory temat...
~@Remik2014-11-19 15:15:01 z adresu IP: (89.171.xxx.xxx)
na separatory tam chyba za ciasno niestety