Inwestycje na wrocławskim lotnisku tańsze niż zakładano
Kontrakt obejmuje zaprojektowanie płyty postojowej przed nowym terminalem, modernizacji istniejącej płyty południowej i drogi kołowania. Zwycięzca przetargu będzie też pracował nad projektami drogi szybkiego zejścia z drogi startowej oraz płaszczyzny do odladzania samolotów. Port Lotniczy Wrocław wycenił inwestycję na 3 mln 580 tys. zł brutto.
W procedurze przetargowej o wyborze oferty w stu procentach decydować będzie cena.
Oferty na prace projektowe złożyły:
* Konsorcjum ILF Consulting Engineers Polska sp. z o.o. (Lider), airport consulting partners GmbH Beratende Ingenieure, Niemcy (Partner) – 2.054.480,00 zł brutto
* Halcrow Group Limited, Anglia – 2.435.259,08 zł brutto
* Konsorcjum GOLLAND Sp. z o.o., AGA-Letiste, s.r.o.(Lider), Republika Czeska (Partner) – 3.309.839,26 zł brutto
* Konsorcjum Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycyjnej Sp. z o.o. (Lider), Wojskowe Biuro Studiów Projektów Budowlanych i Lotniskowych (Partner), Wojskowe Biuro Projektów Budowlanych (Partner) – 3.447.244,00 zł brutto
* Konsorcjum SENER Sp. z o.o., (Lider) SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A., Las Arenas (Partner); Biuro Studiów i Projektów Gazownictwa GAZOPROJEKT S.A. Wrocław (Partner) – 4.819.000,00 zł brutto
Najkorzystniejszą ofertę cenową złożyło konsorcjum z ILF Engineers na czele. Zaproponowana suma jest ok. 40 procent niższa, niż wycena zamawiającego.
Port Lotniczy Wrocław będzie analizował propozycje do poniedziałku. Potem firmy będą miały czas na uzupełnienie ofert. Zwycięzca przetargu będzie miał 4 miesiące na zaprojektowanie płyty postojowej przed nowym terminalem i 7 miesięcy na pozostałe prace projektowe.
Port Lotniczy zorganizuje oddzielny przetarg na budowę płyty przed budowanym terminalem. Prawdopodobny termin jego ogłoszenia to marzec 2010.
Nowa płyta powinna być gotowa do końca przyszłego roku.
Pozostałe inwestycje związane z modernizacją istniejącej płyty postojowej południowej, budową drogi szybkiego zejścia i płyty do odladzania samolotów powinny być skończone w pierwszym kwartale 2011 roku.
Do końca marca 2011 ma być także gotowy terminal, budowany przez polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief.
W tej chwili na placu budowy trwają prace ziemne i instalacyjne. Od początku września udało się wykonać 45 procent wykopu ( ok.50.000 m3). Dziennie ekipy budowlane wydobywają 3 tysiące kubików ziemi. Jednocześnie kładziona jest kanalizacja deszczowa i sanitarna. Wykonawca zaczął także wylewać beton podkładowy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.