Budowa kanału deszczowego, prawie jak budowa metra
Zainstalowane urządzenie jest podobne do "kretów", które drążyły warszawskie metro. Taka metoda jest droższa, ale dzięki niej mieszkańcy nie mają uciążliwości związanych z pracą koparek, czy ciężarówek wywożących ziemię – wyjaśnia rzecznik Wrocławskich Inwestycji Marek Szempliński:
Wartą prawie 17 mln zł inwestycję realizuje firma Skanska, termin zakończenia prac to koniec 2015 r.
Prace przy Racławickiej prowadzone są 9 metrów pod ziemią. Wykop powstaje w systemie tzw. mikrotunelingu, czyli nie wykopano głębokiego rowu, a jedynie specjalne otwory. Pod ziemią pracuje natomiast specjalna głowica podobna do tej używanej przy budowie II linii metra w Warszawie. Tutaj najważniejsza jest precyzja - tłumaczy Szempliński:
Budowa odwodnienia jest niezbędna do połączenia ulicy Racławickiej i Alei Piastów mostem przez rzekę Ślęzę.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.