Otwarcie ofert na drogę S3 (ZOBACZ)
Pięć firm złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S3 na odcinku o długości 16,4 km od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła).
Najtańszą ofertę w wysokości 355,1 mln zł złożyła firma Dragados S.A., najdroższą, o wartości ponad 446 mln zł, konsorcjum firm Budimex S.A., Ferrovial Agroman S.A. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót.
Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie ofert na pozostałe cztery odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest na przełomie sierpnia/września (II odcinek) i we wrześniu ( III, IV i V odcinek).
Budowa I odcinka S3 zakłada m. in :
- budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału,
- budowę 2 węzłów drogowych:" Nowa Sól Południe" oraz "Nowe Miasteczko",
- budowę 6 obiektów inżynierskich w ciągu drogi S-3, w tym 3 wiaduktów pełniących funkcję przejść ekologicznych, 1 estakady pełniącej funkcję przejścia ekologicznego o długości około 160m i 2 wiaduktów drogowych,
- budowę 9 wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych,
- budowę 2 przejść ekologicznych nad drogą ekspresową, przeznaczonych dla dużych zwierząt,
- przygotowanie terenu pod przyszłe Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP-y) MOP III Niegosławice Zachód i MOP II Niegosławice Wschód wraz z doprowadzeniem mediów tj.: przyłącza oświetleniowego, energetycznego, wodnego, odprowadzenia ścieków,
- budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: ekrany akustyczne, ekrany ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleń naprowadzającą, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające-ogrodzenie drogi na całej długości.
Droga ekspresowa S3 od Nowej Soli do Legnicy będzie miała długość ok. 85 km.
fot. GDDKiA
Niedawno zostały ogłoszone także dwa przetargi na zaprojektowanie i budowę S3 z Legnicy do Bolkowa. Chodzi o odcinek 36-kilometrowy.
Droga ekspresowa S3 położona jest w uzupełniającym korytarzu TINA łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica).
Postępowania przetargowe ogłoszone w systemie Projektuj i Buduj będą dwuetapowe. Pierwszy etap to składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Na tym etapie oceniane będzie doświadczenie oraz potencjał techniczny i ekonomiczny wykonawców. Następnie zakwalifikowani do drugiego etapu postepowania przetargowego Wykonawcy zostaną zaproszeni do składania ofert cenowych.
Trasa od Legnicy do Bolkowa, o długości prawie 36 km została podzielona na dwa odcinki:
• Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Legnica II (bez węzła) do węzła Jawor II (z węzłem) – od km 2+420,00 do km 22+150,00
• Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od węzła Jawor II (bez węzła) do węzła Bolków (z węzłem) – od km 22+150,00 do km 38+255,00
W ramach obu inwestycji planowana jest budowa dwujezdniowej drogi o pełnych parametrach trasy ekspresowej, a także m.in.: - budowa 4 węzłów drogowych: „Jawor” (połączenie S3 z droga krajową nr 3) , „Jawor II” (połączenie S-3 z droga wojewódzką nr 374), „Paszowice” (połączenie S-3 z droga krajową nr 3) i „Bolków” (połączenie S-3 z droga krajową nr 5), - budowa 25 obiektów inżynierskich w tym wiaduktów i mostów w ciągu drogi ekspresowej oraz w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych, - budowa Miejsc Obsługi Podróżnych „Jawor” (po obu stronach S3) -budowa elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz urządzeń ochrony środowiska.
Termin realizacji inwestycji to 30-33 miesiące od daty podpisania umowy (z wyłączeniem bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Podpisanie umów planowane jest w przyszłym roku.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.