Ostatni mundial za miliardy? (ANALIZA EKSPERTÓW)
Jeszcze kilkanaście lat temu Mundial to było święto sportu. Głównie rozmawiano o tym kto jak będzie grał. Tym razem dyskusje toczą się wokół astronomicznych pieniędzy jakie wydano na imprezę i wokół masowych protestów, jakie przetaczają się przez Brazylię. A w zanadrzu mamy mundiale w Katarze, gdzie już wydano miliardy i w Rosji gdzie swoje przepastne portfele otwierają oligarchowie. Z imprezy na imprezę każda strzelona bramka na mundialu jest coraz droższa, i końca tego wyścigu nie widać, choć może manifestacje i strajki w Brazylii zwiastują koniec tego wyścigu ?
FIFA do domu! Brazylię ogarniają protesty przeciwko mistrzostwom świata w piłkę nożną
Futbol jest obecnie jak bańka spekulacyjna w nieruchomościach
Jak zarabia FIFA? Ma wszelkie prawa do najbardziej popularnej dyscypliny na świecie. Stworzyła korporację, która jest monopolistą. Budżet tej organizacji nie ustępuje budżetom największych światowych koncernów. Zarabia na transferach, na prawach telewizyjnych, umowach sponsorskich i marketingowych. Za prawa telewizyjne w czasie mistrzostw w Niemczech w 2009 roku FIFA skasowała 650 milionów dolarów.
Pentagon Research
Mundial 2014: Kto zostanie piłkarskim mistrzem świata?
Reklama na stadionach gdzie rozgrywają się mecze to najatrakcyjniejsza forma promocji marki i produktów.
Jest to jedyna reklama jaka jest między blokami, w czasie tych ostatnich większość osób przełącza telewizor albo zajmuje się swoimi sprawami. Oglądając mecz przez cały czas jesteśmy zmuszeni do oglądania reklam sponsorów na banerach.
Na dodatek w czasie meczu jesteśmy w stanie huśtawki emocjonalnej, od euforii do rozpaczy.
Psychologowie odkryli, że przy tym zjawisku bardzo skutecznie można przekazywać różne komunikaty, osobom, które przezywają takie napięcia.
Dlatego reklama na meczach jest tak skuteczna a co za tym idzie, tak droga.
Posłuchaj całego wywiadu z naszym ekspertem
Wciąż jednak istnieje sportowa strona tego widowiska.
Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie wśród kibiców, którzy planują śledzić zmagania piłkarskie w Brazylii.
Jak można odczytać z uzyskanych wyników, większość respondentów zainteresowanych Mundialem nie będzie kibicować żadnej z drużyn, pozostali natomiast za głównego faworyta uznali Hiszpanię, obrońcę tytułu z 2010 roku.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.