MPK wychowuje pasażerów
We wrocławskich autobusach i tramwajach pojawiły się plakaty, na których kierowcy i motorniczowie tłumaczą się pasażerom z niektórych zachowań. Na przykład dlaczego nie otworzyli im drzwi. Albo odjechali, mimo błagalnych próśb i machania ręką.
- Kampania jest skutkiem uwag i skarg, jakie podróżujący składają do biura obsługi pasażera - tłumaczy rzeczniczka MPK Agnieszka Korzeniowska.
Pracownicy biura obsługi pasażera codziennie odbierają kilka telefonów ze skargami na kierowców. Ze statystyk, które podaje Korzeniowska wynika, że tylko co czwarta jest uzasadniona.
Jak złożyć skargę? Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej wrocławskiego przewoźnika lub zadzwonić na infolinię.
O tym, czy skarga jest zasadna, decydują pracownicy biura na podstawie monitoringu lub ewentualnych rozmów ze świadkami. Niekulturalni kierowcy muszą liczyć się z karami finansowymi, naganami, a nawet - w skrajnych przypadkach, dyscyplinarnym zwolnieniem z pracy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.