Rowerowa Masa Krytyczna (Filmy)
Start z placu Bema zaplanowano na godz. 18.00. Meta na ul. Fabrycznej (na terenie Wyższej Szkoły Bankowej) nieco ponad godzinę później.
Trasa Masy Krytycznej:
Plac Bema - Sienkiewicza - Piastowska - Rondo Regana - Plac Grunwaldzki - most Grunwaldzki - Plac Społeczny (estakada) - Kujawska - Generała Romualda Traugutta - Generała Kazimierza Pułaskiego - Stanisława Małachowskiego - Stawowa - Borowska - Swobodna - Powstańców Śląskich – Okrążenie Ronda Powstańców Śląskich - Zaporoska - Grabiszyńska – Marszałka Józefa Piłsudskiego - Plac Orląt Lwowskich - Braniborska - Strzegomska - Śrubowa - Robotnicza - Wagonowa - Fabryczna.
A tak było rok temu:
Tu z kolei jedno z zajść w 2003 roku:
Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kasia2014-04-25 15:36:37 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Odpowiedz
ale Tomek Sikora musi być w masie :-)
zgłoś do moderacji
~Wrocławska Masa Krytyczna2014-04-25 14:43:04 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Nie przewidujemy szczególnych utrudnień w ruchu, przejazd odbywa się po godzinach szczytu komunikacyjnego. Na skrzyżowaniach przez które będziemy przejeżdżać ruchem będzie kierować policja. Kierowcy mają możliwość objazdu trasy.
Wrocławska Masa Krytyczna jest legalnym zgromadzeniem publicznym.
~Wrocławska Masa Krytyczna2014-04-25 14:36:29 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Dziękuję za publikację.
Tak zmieniło się, obecnie Wrocławska Masa Krytyczna to legalne zgromadzenie publiczne, korzystające z konstytucyjnego prawa do wyrażenia poglądów.
Cel zgromadzenia
Masy Krytyczne odbywają się w ostatni piątek miesiąca w wielu miastach na całym świecie.
Celem Wrocławskiej Masy Krytycznej jest wywieranie presji społecznej na innych użytkownikach dróg, aby traktowali oni rowerzystów jak równoprawnych uczestników ruchu i użytkowników przestrzeni publicznej.
W kwietniu dodatkowo wspieramy idee rowerów dla niepełnosprawnych, promowaną przez stowarzyszenie Dobry Cel.
Pozostałe cele:
-zwrócenie uwagi na obecność rowerów w mieście, o czym często zapominają urzędnicy podejmując decyzje;
-wykonanie przez Miasto Wrocław planu modernizacji obecnego systemu dróg rowerowych, które są dziurawe, wertepiaste, z wystającymi krawężnikami i złą geometrią, zaplanowanie terminu wykonania oraz zarezerwowanie budżetu na ten cel;
-wykorzystywanie asfaltu jako podstawowej nawierzchni dróg rowerowych;
-powstanie spójnej sieci wygodnych i bezpiecznych dróg rowerowych, przejezdnych dla wszystkich typów rowerów oraz towarzyszącej im infrastruktury (np. parkingi);
-podanie pod głosowanie wszystkich projektów rowerowych zgłoszonych do budżetu obywatelskiego;
-większy udział rowerów w ruchu ulicznym;
-popularyzacja roweru jako szybkiego, ekonomicznego, całorocznego środka transportu.