Patenty na kibiców (FILMY, ZDJĘCIA)
Kiedyś sprawa była prosta. Wystarczyło wywiesić plakat zapraszający na mecz, otworzyć kasę i czekać. Teraz wymagania kibiców są zdecydowanie wyższe a każdy mecz ma być swego rodzaju show, w którym fani znajdą dla siebie miejsce.
We Wrocławiu oczywiście na pierwszy plan wybija się piłkarski Śląsk.
Niedawno kibice przeżyli szok, gdy dzwonił ich telefon i po odebraniu usłyszeli...
W klubie poszli za ciosem i na kolejny mecz z Legią Warszawa, rozgrywany w dniu kobiet do przyjścia na stadion zapraszały przebrane za piłkarzy piękne dziewczyny. Mówi rzecznik Śląska Michał Mazur:
Takie akcje mają swój sens, choć nie wolno zapominać, że nic tak nie przyciąga fanów na obiekty, jak dobra gra swojego zespołu uważa zajmujący się marketingiem sportowym Michał Gradzik z firmy Sponsoring Insight:
Nie da się jednak ukryć, że to piłkarski Śląsk ma największy problem. Dużo łatwiej jest zapełnić halę dwoma tysiącami kibiców niż 40-tysięczny obiekt. Dlatego wrocławski klub szuka kolejnych sposobów na pozyskanie kibiców, m. in. rzucając im wyzwania na znanym portalu społecznościowym.
Na efekty pewnie przyjdzie poczekać, bo frekwencja na ostatnim meczu z Legią, czyli 15 tysięcy kibiców jest daleka od marzeń.
Jak sobie radzą inni? Ciekawą akcję przed decydującą walką o awans do ekstraklasy przeprowadzono w koszykarskim Śląsku - przypomina menedżer klubu Maciej Szlachtowicz:
- Trzeba pamiętać, że koszykarze grali wtedy na niższym poziomie i taki pomysł z pewnością był ciekawy - przyznaje Michał Gradzik:
No tak, bo Hala Orbita na meczach Śląska czy też siatkarek Impelu z reguły się wypełnia. Zarówno koszykarze jak i siatkarki Impelu często pojawiają się w szkołach i spotykają z uczniami zachęcając ich do przyjścia na mecze. To niezwykle ważny punkt naszej strategii pozyskiwania kibiców opowiada odpowiedzialny za marketing w Impelu Tomasz Charęza:
- Tę inicjatywę Impelu widać na zewnątrz - dodaje Michał Gradzik:
Na jeszcze inny sposób wpadli działacze piłkarzy ręcznych Śląska. Zarówno w drugiej jak i teraz pierwszej lidze wszyscy kibice wpuszczani są na mecze za darmo. Dodatkowo przygotowujemy dla najmłodszych szereg atrakcji mówi prezes Śląska Paweł Krążała:
Profile społecznościowe to już standard, podobnie jak kiedyś plakaty zapraszające na mecz. Kluby wciąż muszą szukać dróg pozyskiwania i utrzymywania kibiców. Z marketingowego punktu widzenia nic się jednak nie zmienia mówi Michał Gradzik:
Czyli mogą to być gwiazdy, choć wtedy pewnie przybędzie tzw. "kibiców sukcesu". Może także zawodnicy wywodzący się z regionu. I kto wie, czy nie jest to lepsze rozwiązanie, bo prawdziwi kibice identyfikujący się z klubem będą drużynę wspierać zawsze, niezależnie od wyników.
ZOBACZ, JAK TO ROBIĄ INNI (FILMY) Korona Kielce
Lech Poznań
FC Barcelona - uczciła ostatnio kolejnego kibica. Powód do dumy jest, bo profil Barcy na jednym z portali śledzi już 100 milionów fanów!!! Michał Hamburger |
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.