Korki na Wielkiej Wyspie. Kto winny?
Ta organizacja bowiem, zdaniem części mieszkańców, od wielu lat blokuje powstanie mostu łączącego tzw. Wielką Wyspę z południem Wrocławia.
Ten most teraz mógłby z powodzeniem zastąpić objazdy zamkniętej Curie-Skłodowskiej i ewentualnie mostu Zwierzynieckiego na planowany czas remontu.
Tymczasem, jak mówi Krzysztof Wysoczański z Akcji Park Szczytnicki to nieprawda, że stowarzyszenie nie chce nowego mostu. Nie chce ono tylko wielopasmowej obwodnicy wśród starych drzew tego rejonu. Natomiast nową przeprawę przez Odrę czy nawet przeprawy uznaje jako konieczne.
Jak dodaje Krzysztof Wysoczański, nowy most miałby służyć 30 tys. mieszkańców wyspy, a nie stanowić część obwodnicy, którą według szacunków GDDKiA na przejeżdżać na dobę nawet 50 tysięcy aut dowożąc i odwożąc mieszkańców okolicznych miejscowości do pracy czy szkoły we Wrocławiu.
ŻEBY POWIĘKSZYĆ MAPY KLIKNIJ W OBRAZEK (PDF)
Zdaniem stowarzyszenia Akcja Park Szczytnicki nieporozumieniem jest pozwolenie na budowę nowego osiedla w okolicy ulicy Swojczyckiej dla około 30 tys ludzi, którzy będą musieli tam dojechać i wyjechać po istniejących teraz ulicach.
- Od lat stowarzyszenie walczy o to, by wyprowadzić ruch tranzytowy a obwodnicę poprowadzić wzdłuż Odry od Armii Krajowej omijając Opatowice i Trestno (z budową mniejszych przepraw) do trasy Bielany Długołęka. Tym samym most Wschodni zapewniłby połączenie obwodnicy i południowej części miasta z Wielką Wyspą drogą zbiorczą - mówi Krzysztof Wysoczański.
Przeczytaj relację mieszkańca Wielkiej Wyspy (KLIKNIJ)
Władze Wrocławia argumentują, że droga nie będzie obwodnicą tylko ma mieć charakter lokalny, a przy okazji umożliwi łatwiejszą komunikację z ZOO, Halą Stulecia czy Stadionem Olimpijskim. To są, jak zauważa magistrat, miejsca, w które łatwo dojechać mają wszyscy, bo one nie służą wyłącznie okolicznym mieszkańcom.
Poniżej najlepsza propozycja trasy według Akcji Park Szczytnicki:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.